Rabiiul Bunları yapmıyorsa tuhaf bir durum var demektir. Çocuğunuz normal gelişim gösterdiği için sevinmelisiniz. Çocuğa ‘yaramaz, tembel’ gibi etiketler yapıştırmak onu daha da istenmeyen davranışları yapmaya yöneltir. Bunu yapmamanızı tavsiye ederim. Mesela siz unu kullanırken onun da yapmasına izin verdiniz mi? Biz 3 yaşındaki kızımla pizza, poğaça, kurabiye, sarma, mantar ayıklama hep birlikte yapıyoruz. Artık bir pizza hamurunu şekilsizde olsa açıyor ve onu kendisi mutlulukla yiyor. Bence günümüzün sorunu çocuğu uzakta tutmaya çalışmak, çocuğun yapacağı işleri kendimize yüklemek. Çocuğunuzu işin içine katın, başarabildiğini görsün, izin verin size yardımcı olsun.