sahra25 ilk defa forumda yorum yapıyorum. Yaşadığıma çok benzer şeyler yaşamışsınız. İlk çocuğumda kendim de küçüktüm ve hiç bir bilgim yoktu, sağolsun kayınvalidem her konuda çok yardımcı oluyordu ama o zaman ben de bilmediğim için müdahale de edemiyordum. Kızım doğumdan itibaren meme reddiyle 2 ay çok az emebildi sonrasında da mama ile devam ettik 4 aylıkken kayınvalidem ek gıdaya başlattı . 12 sene sonra oğlum oldu bu sene. Artık ben de belli bir olgunluğa geldiğim ve bilgiye ulaşmak da daha kolay olduğu için ben oğlumda ilk 6 ay anne sütü vermek konusunda kararlıydım. Gel gör ki bebeğim daha 4 aylıkken farklı şehirlerde olmamıza rağmen her telefonda kayınvalidem ve diğer aile büyükleri ek gıdaya başlamam konusunda baskıya başladılar. Uzakta oldukları için bir yere kadar tolore edebildim. Bebeğim 4 buçuk aylıkken biz de atak ve meme reddi sorunu yaşadık ve tam o dönemde kayınvalidem bize ziyarete geldi. Bebeğimin tüm huysuzluklarını açlığa yordu ve hemen nişastalı sütlü ballı mamalar yapıldı. Kayınvalidem bu arada dünya tatlısı bir kadındır. Ama içinden tanıyamadığım biri çıktı resmen. Bu arada bu dönem bebeğim sadec anne sütü ile 7 kiloydu. Bebeğim de yeme konusunda istekli çıkınca maalesef ek gıdaya erken başlatıldım baskı sonucu. Çok uzun yazdım kusura bakmayın sonuç olarak bebeğim gayet yeterli kiloda da olsa aynı baskıyı yaşadım. O kadar iyi anlıyorum ki sizi. Tek tavsiyem hiç acele etmeyim bebeğinizi en iyi siz tanırsınız. Eşiniz de arkanızdaysa zaten dert edecek hiç bir şey yok. Benim bebeğim şuan 8 aylık olmak üzere. O ilk başlarda yemek isteği tamamen merakından kaynaklıydı. Şimdi de erkenden sıkıldı. Ben artık saldım en azından şükür hala emiyor diye kendimi avutuyorum. Sağlıklı olsunlar yeter diyelim bugünler de bir çırpıda geçiyor inşallah merak etmeyin. Annelik biraz delilik
Bu arada terzi kendi söküğünü dikemezmiş ama içinizi biraz olsun ferahlatmak için eklemek istiyorum abim ve yengem doktorlar. Benim bebeğim de ilk 3 ay 1er kilodan fazla alıyordu ve bu baskıları yaşıyordum. Onlar bana 4 ay sonrası bunun yavaşlamasını hatta hiç almamasını bile normal gördüklerini atak ve dişin etkileyebileceğini önden söylemişlerdi. Bez sayısı ve genel durumunda bir sorun yoksa bebeğiniz yeterli besleniyordur.