Minikbebe hemen sana bi yazıyla nedenini acıklıyorum 😊
Bebekler, ilk aylarda sorunsuz bir şekilde meme emdikleri halde 3.-4. aydan itibaren geçici bir dönem “meme reddi” gerçekleşebilir. Bu dönemi, benzer sebeplerden ötürü 8.-9. aydan sonra da görmek mümkündür. Bunun en önemli nedeni, bebeğin büyüyor olmasıdır. Bebekler belli aylarda büyüme atağı yaşarlar. Bu şu demektir: çevrenin farkına varırlar, ihtiyaçları değişir, beslenme ve güven ihtiyaçlarına yenileri eklenir. Bu ihtiyaçlar: renkleri keşfetmek, hareket eden nesneleri ayırt etmek, insan mimiklerini anlamlandırmak ve bebeğin bedeninin sınırlarını keşfetmesi olarak sıralanabilir. Çevrenin farkına varan bebek, bu çevreye katılmak ister; bu, gelişimi açısından çok olumlu bir şeydir. Bebeğin çevreye katılma isteği de, beslenmeye vakit ayırmak istememesine ve beslenmeyi reddetmesine neden olabilir.