NaimeYilmaz Merhaba 👋 En sık açılan postlardan biri olması adına , kendim arastırarak ve doktoruma danışarak izlediğim yolu sizlerle paylaşmak istedim. Momda Kidste her zaman deneyimlerimi sizlerle paylastım . Ek gıda başlangıç serüvenimizi atlamak istemedim 🤗Bugün son tadımımızdı 4.aya göre artık öğünlük beslenmeye başlayacağız.. Mama ile beslenip 4.ayda başladığımız için verebileceğimiz meyve sebze sınırlı 😊 ( Daha önce de hastanemde verilen ek gıda kitapçığını paylaşmıştım sizlerle instagram hesabımdan ve mail yoluyla. Okuyanlar görmüştür ay ay menüler var 5.aya girerken ilk ay menüsünü kullanacağımı belirtmek isterim 🌸 ) 3 gün kuralı ile ilgili birşey soylememe gerek yok diye dusunuyorum dün posta gayet güzel detaylandırılmış .. Alerji tespiti için ve huzurlu ek gıda denemeleri için 3 gün kuralı gerekli diye dip not düşeyim sadece ☺️ Cam rende ile 🍎 1.gün elma suyu (1 çorba kasığı) 2.gün elma suyu (2 corba kaşığı) 3.gün elma püresi (3 çorba kaşıgı) 1 gün ara verdim ve daha sonra bütün sebzelerimi buharda pişirip havan ile püre haline getirdim. Kaynamış dinlenmiş su ile açtım. Anne Sütü veya mama ile açılabilir ama bana göre amaç besinin tadını almasıysa saf olarak verilmeli . Yeşil kabak (3gün) Havuç 🥕 (1.gün sadece havuc olarak verdim. 2-3.gün kabak ile karıştırdım.) Patates 🥔 (havuc ile karıştırıp kabız olmaması adına bir kaç damla zeytinyağı ilave ettim) Son günü 1 diş sarımsağın 4te 1ini haşlayarak ekledim. Bu boşlukta hipp gece maması denedim fakat Tuna’yı asla tok tutmadı ve bıraktım 😊 Günlük süt ile yoğurt mayaladım (Günlük süt almamın sebebi, doktorum 1 yasına kadar asla açıktan satılan inek sütü önermemesi. Bünyeleri çok zayıf çok fazla hastalık var diyerek riske atmamı istemedi. ) 1. Gün sevmedi hep tükürdü 2.gün ablamın köyunden gelen süt ile mayaladık onu da sevmedi tükürdü. Yoğurdu denemek adına havuç ile karıştırdım yedi fakat çok fazla gaz yapınca 4.gün vermeyi bıraktım. Bal kabağı 🎃 Brokoli 🥦 Tadını aldıktan sonra hep sebzeleri birbirine karıştırarak yarım çay bardağını geçmeyecek şekilde verdim. Bunlar hep öğlen saatlerinde hatta aynı saatte aç tok arası verdim. Dün akşam tavsiye üzerine aldığım sütaş babymix ile yogurt denemesi yaptım tekrar, gaz yapmadı ve çok sevdi. Tamamen doğal içerik fakat keçi sütü gaz yapmıyormuş 🤷♀️ Dün de keçi sütü mayaladım bu akşam deneyecem umarım onu da severek yer 😊 Bugünden sonra öğleden önce meyve püresi , öğle saatine sebze püresi-çorbası ve akşam yogurt ile devam edicem.. Eklemek istedikleriniz veya sormak istedikleriniz varsa buyrun 🤗 Verenlere Vereceklere Bol İştahlı EK Gıda Günleri Dilerim 🎈
Nereidd NaimeYilmaz öğünlerden sonra anne sütü de vermek gerek diye biliyorum, bahsetmemişsiniz ama veriyorsunuzdur sanırım. Maksat tattırmak ilk etapta doyurmak değil 😉 bana ek gıdada en sık yapılan yanlış gibi geliyor da eklemek istedim naçizane 🌺
Perahsen NaimeYilmaz benim kızım da beşinci ayına girdi daha yeni başlayacam ama acaba erken mi diye endişeleniyorum
YazCilegi Nereidd Konu şöyle başlıyor; araştırarak ve kendi doktoruma danışarak.. İlk paragrafın 9.cümlesiyle şöyle devam ediyor ; mama ile beslenip.. 🌸 nacizhane
NaimeYilmaz Nereidd Tabiki sadece corba meyve yoğurt vermıyorum 5 aylık bebeğe. Günlük beslenme ihtiyacımızı formül süt ile alıyoruz. Kısmetse 1 öğün doyumluk vermeye başlayacam. Teşekkürler 🌸
Nereidd NaimeYilmaz pardon sadece mama kısmına dikkat etmemişim, bilgiler çok güzel bu arada teşekkürler ☺️
Bebekbilgen NaimeYilmaz şimdi öğüne geçince bir öğün mama yerime bir öğün ek gıda mı vereceksiniz mamanın yerimi mi alacak
domatesim NaimeYilmaz teşekkürler 💐peki su veriliyor mu ek gıdaya geçince 🤗 yani 6 aydan önce geçilince 🧐
Perahsen [bilinmeyen] anne sütü ama artık yeterli gelmiyor bende mama yerine ek gıdaya geçeyim diyiyorum
Perahsen [bilinmeyen] doktorumuza danıştık zaten şuan meyve püresi yoğurt bide muhallebi ile başlayın dedi de yine de endişeliyim
NaimeYilmaz Perahsen Ne kadar almış ki ? zaten bundan sonra ilk 3 ayda aldıgı gibi almayacak. Ben emzırebılıyor olsam 6.ayada kadar yogurt bile vermezdım..
NaimeYilmaz Ozlem35 3.aydan sonra kılo alımları düşmeye başlıyor. Doktorunuza da danısabılırsınız tabi dogum kılosunu gelısım hızını onlar takıp edıyor. Değerlendiren çocuk doktoru olmalı .
Ozlem35 NaimeYilmaz ya bu konuda skntm var galiba ben cocuk doktrna hic gtmedim neozel ne devlet bebegm erken dogdugu icin kalbinde sorn var bobreklernde sknti var kafasnda kist var sadece bu 3 bolume gidiorum solenilen tarhte benm eksklgm baska cock doktru takp etmelimi acaba ya boy kilo falan icn
NaimeYilmaz Ozlem35 Çok gecmıs olsun 🙏 Ben hem özele hem sağlık ocagına gıdıyorum. Her konunun yzmanına gprunuyorsunuz cocuk genel muaynesınde de bence uzmanı o 🤷♀️
Ozlem35 NaimeYilmaz evet ama iste bilemedm herks bana a bi doktornuz yokmu dedgnde acaba bn gtmiomuyum diorumda 😊
NaimeYilmaz Ozlem35 İşte ben de onu demek istiyorum 🙈 Çocuk Doktoru na duzenlı takıbı olması lazım bence
NaimeYilmaz domatesim Tabii ek gıdaya gecer gecmez suyu da başlamak gerekıyor katı beslendiği için. Mıktarını danısmadım ben sabah aksam bıde oglen ek gıdadan 10 dk snra ıctıgı kadar ıcırıyordum max.30cc