elaerke99 yani onlar daha iyi bilirler de bana mantıklı gelmedi. Benim bebeğimde de çok uzun bir süre ne iz ne kızarıklık ne şişme ne de akma oldu. Ben de demek ki iz olmayacak diye düşündüm, tutmadı diye düşünmedim. Bu “aşının tutması” deyimi bence halk arasında gelişmiş bir söylem, tıbbi karşılığı olduğuna emin değilim. 6-7 aylıkken çok hareketlendiği zaman aşı yeri kabarmaya ve iltihap toplamaya başladı. İki üç kez çok apse yaptı ve kendi kendine aktı. Şimdi 11 aylık minik bir iz kaldı sadece ama dediğim gibi 6-7 aya kadar hiçbir şey yoktu. Verem aşısı ağır bir aşı ve ikinci uygulamayı sırf yara izi yok diye yapma uygulaması hiç duymadım. Ben olsam yaptırmazdım