Annesivekizi youtube da felaket uyku videosu var onu dinleyebilirsin ordan ona ordan ona derken ögreniyosunuz :) birde ben biraz fazla araştırmacıyım böylelikle bilgi ediniyorum. Benimkide hala ayakta sallanıyo. Onun için kendinizce önce bi öncelik belirleyin önce ayaktan mı bırakmak istiyosunuz yoksa uzun uyku mu? Bebekler 4-5 e geçerken derin uykuyu ögreniyolarmış. 4. Ay atagı yokmuş 4. Ayda bebekler bizler gibi uyumayı ögrendikleri için uyku gerilemesi yaşarlarmış. Şuanda bizler gibi derin bir uykuya malesef geçemiyorlar. Ayrıca bebekler uykularında döngüler yaşıyo. Bebegi uyuttunuz önce hafif uykuda oluyolar sonra derin uykuya geçiyolar ve sonra tekrar hafif ve tekrar derin uykuya geçiyolar. Bu süre bebeklerde 45 dakika sürüyo. Ve genelde bebekler hafiften derine veya derinden hafife geçerlen uyanıyolar. O yüzdende sürekli sallama istiyo çünkü tek başına başaramıyo bunu. Gündüz uykuları için yukarda anlatmıştım kısaca tekrar bahsediyim. Felaket uyku diye adlandırdıkları bu gündüz uykuları için uzmanlar diyoki, bu aydaki gruptaki bebeklerin max ayakta kalma süresi 2 saat kime göre 15 dkka önce veya 15 dkka geç olabilir tabi. Uyku sinyallerine ve sizin belirlediğiniz bi saatte alın ayagınıza uyusun bırakın. 10 dkka uyudu ve uyandı tekrar sallayın ama bu sallama süresi max yarım saat yarım saat içinde dalınca tekrar bırakın uyusun. 5 dkkikanın altındaki uykuları kabul etmiyolar. Olduki 2. Sallamada yarım saat salladınız uyumadı kalkın görmesin sizi sonra sanki o uyanmış gibi gidip alın tekrar 2 saat beklesin uyanık. Burda amaç önce bebege bir uykudan diğerine geçebilmeyi öğretmek. Sonrada zaman içerisinde bebek kendi kendine ilk yatırmada uzun uyumaya alışıcak diyolar. Birde her uykudan önce rutin oluşturun. Bebekler atıyorum suan masajdan sonra uyku gelir yada mamadan sonra uyku gelir. Kafalarında bişeyden sonda bişey olur gibi odaklarlar. Bişey yapın ya ninni ya masaj ya bez değişikliği kendinize göre. Akşam için ise, 12 de yatıyo kaçta kalkıyo? Gece deliksiz mi uyuyo? Gene sallanmak istiyo mu?