simseklivekalpli Kızımın reflüsü olduğu ve mide asidi yukarı çıktığından tükürük oluşumuyla yutma refleksinin artması için emzik kullanmaya başladım yenidoğan döneminden itibaren. Reflülü olmasa da verirdim. Kauçuk emziğin hiç zararını görmedik aksine faydasını çok gördüm. Emerek güvende hissetmesi olsun, uyutma aşamasında olsun, sakinleştirmesi açısından olsun. O sebeple ben kendi açımdan emziğe doğru kullanımda, zamanında bıraktırılırsa sıcak bakan ve bunu ihtiyaç olarak gören bir insanım. Bırakırken de çok üzülüp beraber ağlamıştık kızımı kaç aylık en güvende hissettiği arkadaşına veda ettiği için. Fakat zamanı geçmişti bile bırakmak gerekiyordu.
Oral dönem denilen süreci doya doya geçirmeyen çocukların bu eksiklikten tırnak yeme alışkanlığı olduğunu da gördüm çevremde. Emzik tutmadığı için parmağını emen ve bu davranışı 3 4 yaşına kadar sürdüreni de.