Emzik, her bebek için “olmazsa olmaz” değildir ama bazı bebekler için ciddi bir rahatlama aracı olabilir.
Bebekler doğuştan emme refleksiyle dünyaya gelir ve bu refleks sadece beslenme için değil, sakinleşmek için de kullanılır.
Bazı bebekler emzikle daha kolay uykuya geçer, gaz sancısı sırasında daha rahatlar ya da emme ihtiyacını karşılayabilir.
Bazı bebekler ise emziği hiç istemez.
Burada önemli olan emzik kullanıp kullanmamak değil,
– ne zaman verildiği
– nasıl kullanıldığı
– bebeğin ihtiyacına göre mi, yoksa alışkanlık olarak mı sunulduğudur.
Özellikle yenidoğan döneminde emzirme düzeni oturmadan emzik verilmesi bazı annelerde kafa karışıklığı yaratabilirken, bazı bebeklerde hiçbir sorun oluşturmadan süreci destekleyebilir. Yani tek bir doğru yok.
Siz emzik kullandınız mı?
Bebeğiniz emziği sevdi mi yoksa hiç kabul etmedi mi?
Hangi durumda işe yaradı, hangi durumda yaramadı?
Deneyimlerinizi paylaşmanız, bu yolda yalnız olmadığınızı hissettirebilir 🤍