Merhabalar 3 buçuk yaşındaki oğlum 21 aylıkken bırakmıştı bezi deneyimli bir anne olarak yazıyorum . Çocuğunuz gece altına çiş yapıyorsa bu hâlâ tam olarak hazır olduğunu göstermez benim naçizane tavsiyem yaza kadar beklemeniz olacak çünkü henüz kasları gelişmiş değil ve siz ne kadar istekli olduğunu düşünseniz de bir süre sonra istek kalmıyor ve yapmak istememeye başlıyor . Çünkü henüz kasları gelişmediği için tutamıyor tuvaletini. Çocuk için kas gelişimi bakımından 30 ay ve belki bundan bir kaç ay öncesi ideal görülüyor. Bende oğlumun çok hazır olduğunu düşünerek başladım ama anneliğimin en zorlandığım zamanlarıydı çünkü tekrar bezi takarsam bu sefer sonrası için daha zor olacak diye ısrarla devam ettik ve gerçekten aylar sürdü bende yoruldum evladım da yoruldu . O yüzden uzun lafın kısası gördüğüm kadarıyla henüz sizde hazır hissetmiyorsunuz o yüzden yaz mevsimini beklerseniz bebeğiniz de 28 -29 aylık olur ve çok daha rahat bırakır Allah’ın izniyle. Ayrıca ceza olarak alt değiştirmemek falan asla tavsiye etmiyorum. Lütfen Adem Güneş ( pedagog) YouTube’da videoları var bez bırakma süreci ile ilgili olanları izleyiniz. Allah kolaylıklar versin 🤗