myavocado 😅🙂↔️ sadece meze ve çıtır ekmekle yaşamaya razı olanlar derneği😅
Pancarı çiğ de pişmiş de çok seviyorum. İki şekilde de tadı çok farklı oluyor.
Daha çok yeşil salatalara ekliyorum. Pişirmeyi de iki şekilde yapıyorum. Biri küp küp doğrayıp azıcık zeytinyağı ve tuz ile airfryerda 190 C, 15 dk biraz pişirmek. Mesela marul, taze soğan, bilumum yeşillik, rende pancar, çilek/portakal/mandalinadan herhangi bir meyve ve varsa Erzincan tulum gibi kokulu bir peynir. Balsamik ve zeytinyağı ile güzel bir sos…😋
Diğer pişirme yöntemim ise pancarı yıkayarak fakat soymadan, birkaç bıçak darbesi ile delikler açarak pişirme kağıdı ile iyice sarıp yine airfryerda 200 C 45 dk pişiriyorum. Fırında da olur. Sonra kabuğunu soyup varsa mandolinle, yoksa bıçakla incecik dilimleyerek benzer şekilde salatalara ekliyorum.
Carpaccio da bu şekilde pişirilerek yapılabiliyor. Bol balsamik, nar ekşisi, zeytinyağı, tuz, azıcık bal, rezene de çok yakışır, sos hazırlayıp iyice karıştırılıyor. Üstüne fındık veya ceviz, bol roka, yine güzel bir tulum.😋 Tamamen zevke göre aslında.
Çiğ tüketeceksem rendeliyorum. Mesela bir tarif; çiğden pancar, kereviz, armut ya da elmayı rendeleyip yoğurt, sarımsak ceviz ile buluşturuyorum.
İnşallah beğenirsiniz.😊🌸