ipeklim dublex evde doğdum büyüdüm. 30 sene yaşadım. Birileri dublex eve taşınınca görmemişin dublexi olmuş gibi sürekli mangallar, bahçede oturmalar, gürültü patırtı misafir bitmiyor. Bir süre sonra doyuyorlar onlar da bizim gibi sakın oturmaya başlıyor. Şimdi dublex var dublex var. Site içindeyse eğer her gün ateş yakamazsınız. O duman kokusu her yere yayılıyor is yayılıyor. Kapı pencere açılmıyor. Siz yaparken iyi güzel de başkası yapınca sinir oluyor insan. Sürekli evin içine dolan yanmış tavuk derisi kokusu… Mangal yapmak uğraşmak da yorucu iş. Başta bi heves çok yaparsınız sonra eliniz gitmez. Onun dışında teras olsun bahçe olsun konuşulan sesler birçok eve gidiyor. Ben mutfağımda oturken bahçede konuşan komşumun her dediğini duyuyorum. Bahçe’nin etrafı yüksekçe duvar ya da çit değilse birbirinizi görmekten rahatsız olduğunuz için sürekli csnım istedi çıkıp pijamamla oturayım olmuyor. Kimse de bu sebeple pek çıkmıyor ona rağmen herkes yan komşuları ile arasına yüksek çitler ve sarmaşıklar geriyor. Evin içine gelecek olursak temizliği zor. Üst katı sil süpür alta ın sil süpür 1 günde anca bitiyor alt kat bitince bir de bakmışsınız üst kat pislenmiş bile, malum merdiven olduğu için robot süpürge de olmuyor. Ev toplamak hele küçük çocuk varsa ın aşağı çık yukarı zor. Alt katta mutfak olup da üst kata teras yapıcam oradan aşağı yukarı tepsi tepsi malzeme ın çıkar fikri, fikirde güzel. 😅 .
Bence dublex ev şöyle güzel olur. Sözde değil gerçekten ettafı kapalı mahremiyeti olan bir müstakil ise. Üst katta bir oda var kapısını kapatıyorum temiz kalıyor, oraya çıksak da olur çıkmasak da biri gelince temiz kalsın diyorsanız. O zaman mantıklı. Ama bi katta banyo var odalar var mecbur çıkıcam, diğer katta mutfak var mecbur inicem her katı kullanmak zorundayım, diyorsanız zor iş.