Mavi1602 geçenlerde ablam bir yazı göndermiş hiç kızılmayan çocuklarla ilgili, çocuğa yeri geldiğinde kızılmalı, sınırı aştığında bunun ciddi bir şey olduğunu anlamalı. Dövmek, vurmak değil kesinlikle bahsettiğim. Ama mesela bir sonraki size hırçın davrandığında, vurduğunda veya kötü konuştuğunda ciddiyetle hatta kaşlarınızı çatarak size böyle davranmamasını, düzgün davrandığı zaman sorun ne ise çözeceğinizi söyleyebilirsiniz. Böyle yapıyor musunuz bilmiyorum tabii ama artık bebek değiller, anlatılanı anlıyorlar. Yanlışı ve sınırı daha net çizmeliyizki öğrensinler. Arada bir yaşanabilir bu arada, onların da duyguları var bazen hisleri yönetemeyecekleri kadar yükselmiş olabilir ama bu hırçınlık alışkanlık olduysa sanırım dengeli ve kararlı sınır hatırlatmaları daha iyi olabilir