Üstün zekalı bireyler genelde sosyalliği zayıf oluyormuş bebeklerinizi bol bol sosyalleştirin. Benim kızımın dikkat eksikliği için doktora gittiğimizde öğretmenimiz üstün zekalı olabilir dedi test yaptırın dedi dedim. Doktor da çok sosyal o yüzden üstün zekalı değil ama üstün potansiyelli bir çocuk görüyorum ama üzerine düşülmezse devlet okulunda çok mevcutlu sınıfta öğrenme güçlüğü olarak düşünülür dedi. Benim kızım da erken konuştu konuşması hep yaşıtlarından öndeydi iki yaşında kreşe başladığında öğretmenler konuşması yaşıtlarından önde diyordu hep. Bultakları falan hemen yapıp sıkılırdı. Biz bol bol doğada zaman geçirdik. Bilime doğaya ve yeni dil öğrenmeye çok ilgili ve yeni dil öğrenmeye yatkınlığı da var anaokulundaki ingilizce öğretmenimiz de bize dil kursuna gönderin dil öğrenmeye yatkınlığı var dedi 4 yaşındayken. Bu sene de birinci sınıf öğretmeni resimde yetenekli resimleri resim yarışmasını kazanan çocukların resimleri gibi resimle ilgili bir kursa yazdırın dedi.
16 aylık bir bebeğim daha var ben de bariz farkları görüyorum küçük kızımın anne baba dede anane ham mama elma baybay çiş havhav dışında kelimesi yok bultakları çok daha yavaş yapıyor büyük kızım çok daha öndeydi o aylarda gelişim olarak. Bu arada iki kızım da 13 aylık yürüdü. Üstün zekalı çocuklar için hayat çok zormuş ve sürekli bir eğitim gerekli çünkü asla yetmez. Benim kızım üstün zekalı olmadığı halde biz çok zorlanıyoruz. Sürekli yeni bilgi istiyor