petitonunannesii canım en başından beri tv tablet vermedik yani bizim evde izlenmez tv. Bunun yerine düzenli doğaya çok çıkardık, su sporları ile çok haşır neşir oldu babası ile ve de ev içinde mutfakta birebir etkileşim ve de oyun olarak kutu oyunları legolar vs oynadık hep bu zamana kadar. Biz ise tv yi Çoçuklar uyuduğunda 30 dk kadar açarız yada elimizdeki telefon ile kısıtlı vakit geçiririz eşimle. Bu nedenle çoçukta alışmadı. Tv’ yi bilakis kendimiz açsak kumandayı elimizden alıp yeter kapatın deyip kapatıyor ve de misafirliğe gittiğimizde de aynı şekilde asla kendi izletmez oyun oynayalım hoplayalım zıplayalım der oyun kurar kendi kendine. Aşırı derece hareketli bir çoçuğum var dur durak bilmez. Oturmaz 2 dk. Bu nedenle atletik spor salonlarına ve doğa temelli sporlara yazıldık ancak enerjisini öyle atabiliyor. Yani bizde ekran olayı yok çoçuk kendide istemiyor. Çok emek verdik saati saatine uyumasına saati saati beslenmesi falan. O kadar fark ediyor ki diğer çoçuklardan farkı dış ortamda bir ortamda hemen fark ediliyor. Hem farkındalığı çok yüksek hemde bedenini çok iyi yönetip kullanabiliyor. Hayaldan üretip oyunlar kurabiliyor. Bilişsel becerileri çok gelişti. Ekran gercekten çoçuğun beynini kötü anlamda etkiliyor. Hem iştahsızlık yapar, hemde uyku düzenimi ve uyku kalitesini bozar. Kısacası evdeki tüm düzen bozulur. Bizim evde akşam 20:30 deyince sular durulur uyumuş olur çoçuklar. Gün içinde gercekten ne kadar verimli beslenebildi ne kadar sağlıklı kaliteli uyku alabildi bunlar çok önemli. Maşallaj kesintisiz 12-13 saat uyur çoçuğum. Şimdi minik bebeğim 6 aylık olacak 8-9 aylıkken uyku eğitimi vereceğim ilk oğlumada vermiştim. Bunlar bir bütün zincirin bir halkası bozulursa herşey bozulur çoçukta