ikicocukannasi Canım 5 aylık bebek için normal etrafı keşfetmek için izler etrafı sürekli üzülme ve asla ekran gösterme asla tv açık olmasın asla.
maviummu19 ispirfasulyem öncelikle sakin olun cok uzun zamandan sonra çocuk sahibi oldugunuz için bu pimpirikliliğiniz çok normal otizmin erken tanı almamasının sebebi otizm de belirtilen hareketleri gelişim dönemindeki çocukların zaten evre evre yaşaması ama 2 yaştan sonra bunların olmasının beklenmemesi o yüzden 2 yaştan sonra yahut 2 yaşa doğru doktorlar değerlendirebiliyo bunları.4.ay civarı agulama çok güzel bir gelişim basamağı ve sizi görünce heyecanlanması bunlar sosyal iletişimin başladıgını gösteriyor zaten sonra bu agulamanın yerini çığlıklara bırakması sesini kesfeden bir bebişin bunun hoşuna gitmesi ve tekrar tekrar yapması buda gayet normal çoğumuzun bebeklerinde bu şekilde oluyor bu odadan çıktıgında anlama başkasında ağlama bunlar oğlumda 9 ay civarı biraz vardı kızımda ise 7 aylık olduktan sonra başladı ki çok sosyal bir çevredeyseniz akraba arkadaş komsu büyük ebeveynler vs çocuk alışır o yabancılamayı çok yaşamayadablir bu da gayet normal ve otizmle ilgili değil tavana gülme konusma da o ay için gayet normal bu hareletleri 18 aylık bi çocuk yaptıgında garipseyip bi yorum yapabiliriz oğlumda kendi kendine uyuyup kendi kendine uyanan bir bebekti hiç sallamadım o yüzden de uykuya gecişlerde kendi kendine uyuyabiliyodu şuan 2 yaşında desteksiz uyuyor yatagına gidip ben pozitif olmak için yazmadım gerçekten olumsuz düşünceyle okumustum postunuzu anormal bir durum var sanmıştım ama içiniz rahat olsun sağlıcakla büyütün bebeğinizi
derinidil ispirfasulyem yani öyle durmayı sevmiyordu o zamanlar dik şekilde tutulmayı seviyordu o yüzden o şekilde bakıyor muydu hatırlamıyorum ama karşısında altını değiştirirken falan bakıyordu. Ama çoğu bebek emerken bakmıyor büyüyünce bakıyor ayrıca bizim çığlıklarımız çok fenaydı hala daha var dışarda herkes bize bakar onun çığlıklarından, ellerine de o zamandan itibaren bakmaya başlıyorlar size tavsiyem aklınıza böyle şeyler geldiğinde internete bakmayın yapay zekaya sorun o internet kadar korkutucu şeyler söylemiyor mantıklı ve bilimsel açıklamalar yapıyor.
Kaardelen ispirfasulyem İnanın okuduğum şeyler çok çok normal şeyler. Hepimizin bebeği bu yollardan geçmiştir siz çok takıntı haline getirmişsiniz. Oğlumda sürekli ellerini öyle yapardı göz temasımız neredeyse hiç olmazdı çünkü etrafına bakmak daha ilgi çekici geliyordu demekki. Böyle yaparak kendinize en büyük zararı siz verirsiniz çünkü ben otizmle alakalı bir durum görmüyorum. Siz yine de doktora götürebiliyorsanız götürün derim bir şey olacağını sanmıyorum ama en azından içinizi rahatlar.
surprizbebe ispirfasulyem bebeğinin hiç bişeyi yok güzel anne. Tüm 5 aylık normal bebekler gibi davranıyor emin ol🥰
eymenku ispirfasulyem otuxim belirtilerini araştırdığıniz gibi keşke beş aylık çocuk gelişimini araştırsaydiniz anlattığıniz herşey normal eli kolu tavana bakması çığlık atması benim bebeğim 10 aylık son bir aydır emerken gözlerime aşkla bakıyor ondan önce emerken sütyen askima falan bakardı mesela YouTube de bebeklerin ay ay gelişimini anlatan videolar var ben onları açar izlerim beni ne bekliyor diye şimdi 10 aylık videoları izliyorum bı 15 gün sonra 11 aylık videoları izleyecem bakalım beni neler bekliyor bebeğimde neler olacak ne olursa şaşırmam lazım diye
aslanim06 ispirfasulyem Bunlar çok normal şeyler. Agulama bitiyor bababa diyor o tamamen kesiliyor aneaneane diyor. Elleri parmakları şuan onun en gözde yerleri. Keşfediyor. Bence rahat olun
esiilaa ispirfasulyem iyide bunlar tamamen 5 aylık bebegım gelıısımde olması gerekem seyler ellerını kesfedıyor dıslerı kaşımıyor ellerini birleştirmeyi öğreniyor agulaması donem donem baska yenı seyler ogrenerek onu unutur yenı beceriler katar tamamen normal yani anlattıklarınız benim bebegımde sakın oyle bagır cagır aglamaz yanı ık mıl yapar acıksa bıle ortakıgı ayaga kaldırmaz yani acıkcası ben benım cocugumda otuzm mı dıye dusunmem su asamada cok erken ve net tanı konacak seyler de asla degıl yazdıklarınız Bizimkide suratına bakarız alakasız yerlere bakar renklı seyler dıkkatını ceker yamı asla goz teması kurmuyor degıl sonuc olarak kuruyo ama sürekli bakamaz ki ilgiaini cekıyor su an her sey yanı biraz bos kuruntu sızın anlattıklarınız ııcınız rahat olsun
ispirfasulyem Hepinizden allah razı olsun, sanki göğsümden bir yük kaldırdınız, inşallah dediğiniz gibidir rabbim kimseye evladının acısını göstermesin, insan insanın gerçekten bazen yurdu oluyor, hepinize cok teşekkür ederim
kubraa0606 Daha minik bir bebek normal geldi banada, otizm olan bebeklerin yabancılaması yok mu orayı anlamadım. Bir de size cevap vermeye çalışıyor mu onunla konuştuğunuzda
suhedaaaaa ispirfasulyem Benim oğlumda birleştiriyor parmaklarını ne demekmiş ki? Nah yapıyor bazen bize
ispirfasulyem suhedaaaaa sizinkisi kaç aylık, benimkisi öyle değil ama orta parmağını işaret parmağının üstüne getirip kitliyor küs işareti yapardık ya küçükken öyle
PoppyDaNeer ispirfasulyem Allah gönlünüze ferahlık versin öncelikle. Sosyal gülümsemesi var mı? Hatırladığım kadarıyla bu kadar küçük ayda anlamak için buna bakılıyordu.
Nikita ispirfasulyem kızım bir kere gözüme bakmadan 20 ay emdi. Elleri ayakları hep kıpır kıpırdı. 18 aylıkken ikili cümleler kurabiliyordu. Üç yaşında r harfini y olarak söylemesi dışında yetişkin gibi konuşuyor.
ispirfasulyem Nikita gerçekten mi ben bu durumun bu kadar yaygın olduğunu buraya yazınca anladım, kime sorduysam hep gözümüzün içine bakar diyorlardı
suhedaaaaa ispirfasulyem 13 aylık. Benim oğlumda çok kez parmaklarını küs işareti gibi yapıyor. Bu tek başına ayırıcı özellik olduğunu sanmıyorum. Emerken gözünün içine bakmaması o kadar normal ki inan bana oğlumda 7-8 aylık olana kadar bakmadı yüzüme. Sonradan o da şaşırdı hatta göz göze geldiğimiz zaman 😂 Lütfen sakin olun bu düşünceleri kafanızdan atın.
PoppyDaNeer ispirfasulyem O zaman endişe etmeyin şimdiden, çok düşünüyorsunuz bence konu üzerine. Bu şekilde hem bebeğinizin büyüdüğünü kaçırırsınız hem de kendinize zarar. Doktora gittiniz mi peki?
begumus ispirfasulyem yok benim de 5 aylık emerken gözüme bakmaz utanıyor gibi kucağımda da bakmaz başkasının kucağındayken bakar anca belki
ispirfasulyem PoppyDaNeer yani çocuğumu götürmedim, eşim problemin bende oldugunu cocukta birşey olmadıgını söylüyor o yüzden çocuğu doktora götürmek istemiyor. Eşime de hak veriyorum ister istemez, sanırım cocuk büyütme sürecinin kaygısını kaldıramadım kendim destek alıcam en yakın zamanda