Sevvmm görümcem 5 yaşında konuşmuş hatta kayınvalidem diyormuş ki lal mı bu çocuk:) eşim 4 e doğru konuşmuş benim tarafımda da kuzenim 5 yaşında konuşmuş vs vs böyle bir çok kişi var saysam uzun olur. Muhtemelen baba tarafına çekti, ben 1 buçuk yaşında konuşmusum, 2 yaşına gelmeden yetişkin insan gibi konusurdun sen çok erken konuştun derdi annem. Oğlumun da 3 buçuk yaşına kadar fazla cümlesi yoktu 4 e doğru çoğaldı 4 yaşına girdiğinde de cümle kurmaya konuşmaya başladı senin benim gibi.gec konusanlarda bir anda açılma oluyor derlerdi inanmazdim. Gercekten bir anda açıldı. Ben de ekran vermiyordum, çok igilenirdim konusmaktan ağzım ağrırdı, yaptığımız etkinlikleri sanırım çevremde kimse yapmıyordu aksine çocuklarının ellerine tablet verirlerdi akşama kadar ama bir bakiyordum 1 buçuk 2 yaşında şakır şakır konuşuyorlardı. Evet doktorlar normal değil deyip bir çok teste tabi tutuyorlar bunları göz ardı etmemek lazım. Arkadaşım dil terapisti olduğu için onunla da iletişim halindeydik sağolsun beni bu süreçte rahatlatıyordu. Yani ben çocuklara akıl sır erdiremedim. 🤷🏻♀️ Her hangi bir nörolojik vb sorunu yoksa konuşur mutlaka. Konuşursa geç konuşur e bu süreçte de insan gerçekten yıpranıyor, üzülüyor.