Mercan2020 bebeler meme sever. 16 aylık oğlum var ve hala öyle. Kilo alımı iyiyse (ki doktor iyi demiş) ; geriye bir tek şey kalıyor.
Bebe = Meme 😂
Malesef ki çevremiz,duyumlarımız ve bir çok başka şey bize şunu empoze ediyor “ bebeler emer,karnı doyar,sonra uyur 1-2-3 saat” Koltuk kırlenti gibi koyarsın bi köşeye.
İşin aslı öyle değil.
Bebeğin açtır, emer doyar. Ok.
15 dk sonra, Bebeğin seni koklamak ister.Emer.
20dk sonra, susadığı için emer.
5dk sonra, gene koklamak ister emer.
30dk sonra,ellemek ister emer.
Güven duymak ister, emer.
Emer de emer.
Bebek yürüyene kadar annenin yaka iğnesidir.
Bebek yürüdükten sonra annenin peşi kuyruğudur.
Yorgunsuz,uykusuzsun.Bitkinsin.Gergin huzursuzsun.Tedirginsin.Hatta belki böyle şeyler hissettiğin için suçluluk da hissediyor,nasıl böyle düşünebiliyorum da diyor olabilirsin.
Bunların hepsi normal.Bende yaşadım,çevremdeki kadınlar da yaşadı.Sende yaşıyorsun, ve geçecek.
Şuan oğlum 16 aylık, yürümeye başladığından beri 2dk sarılamıyorum bile.Durmuyor.
Kolikle,meme reddiyle sağımlarla yaralarla geçen,evde kanguruyla slingle gezdiğim, aç kaldığım wc ye kucağımda gittiğim günleri düşündüğüm de; iyi ki kucağımda tutmuşum her istediğinde emzirmişim diyorum.Ki süt arttırma getirmeye çalışma dönemleri de yaşadım.Mastitten emzirirken yaralar içinde acıdan tırnaklarımı avucuma geçirerek emzirdiğim de oldu.
Hepsi geçti.Bunlar birer süreç.Atak haftası olur,dişleri olacak,ek gıdası vs değişik değişik şeyler tecrübe edeceksiniz.
Evlat büyütmenin her dönemi (yenidoğan/bebek/çocuk/ergen/genç vs) ayrı zordur. Ancak kesinlikle ilk 1 yıl gerçekten yorgun geçer.