ozdenizzz Arkadaşlar ek gıdaya geçiyoruz ikizlerimle bize doktorumuz 1. Gün 2 çay aşığı bi sebze 2. Ve 3. Günde aynı şekilde sebze devam 4. 5. 6. Gün 2 çay kaşığı meyve dedi. İlk haftadan sonra da gündüz ve öğle olarak dedi ama karman çorman oldu kafam tecrübelerinize ihtiyacım var. Günü nasıl böldünüz neler yaptınız, nasıl geçişler yaptınız?
etuerk ozdenizzz tadım günde bir kere yapılır bakarsın alerjisi varmı diye genelde 3 gün kuralı ile gidiliyor 1. Gün 1 çay kaşığı 2. Gün 1 tatlı kaşığı 3. Gün 1 yemek kaşığı şeklinde ( şahsen ben 2 gün tattırıp yeni sebzeye geçmiştim) ben ayına göre sebzeleri verip meyvelere sonra geçtim çünkü meyve tatlı olduğu için sebzeyi red yapabilir
aleyezgn ozdenizzz biz 5 ay 10 günü geçince başlamıştık tadımlara alerji öyküsü varsa ailenizde 3 gün kuralını uygulayın bence bizde yok o yüzden yoğurt yumurta falan hepsi her ihtimale karşı 3 gün tattırdım şuan 6 aylık örneğin sabah muz- tahin,pekmez ve yumurta sarısı yedi öğleden sonra bazen meyveli yoğurt falan veriyorum bazende kemik sulu çorba genelde irmikli ve bebe bisküvili tarifleri çok seviyorlar
ruzqarqulu ozdenizzz ben yoğurtla başladım. İkizlerim hâlâ yoğurdu çok sever. Sonra sebzeler meyveler sonra yumurta sarısı tarhana daha sonra et , balık, zeytin tattırdım. 7,5 aylıklar şimdi. İstedikleri kadar yediriyorum. İstemediklerinde zorlamıyorum.
ozdenizzz etuerk aslında bende meyve demez sandım. Peki ne kadar süre çay kaşığı gidicem öğün olarak doymadık hemen geçmeyeceğim değil mi?
sarikavun ozdenizzz valla bebeginize gore degisir biraz da benimki en basindan beri bi cay kasigi fln degil baya baya yedi tadini alinca vermeyince agladi sevdi diye verdim ben baya baya yiyo. Ama genelde ilk gun cay kasigi ikinci gun tatli kasigi ucuncu gun yemek kasigi seklinde cogaltarak veriliyo gidalar. Olaki alerji varsa birden cok yemedigi icin hafof gecirsin diye
ozdenizzz sarikavun o zaman bebeğe göre değişecek doğru diyorsunuz benim ikiz mesela eminim biri bir şeyi daha çok sevecek diğeri başka bir şeyi.
sarikavun ozdenizzz aynen oyle bazi bebekler daha hazir ek gidaya gecise sividan pureye farkli tatlara bazilari daha rahatsiz. Onemli olan tadimlar. Hem gidayi hem dokusunu hem kokusuni tanimasi. Kimi cok yer kimi az yer kimi tukurur kimi kemirir. Sizde baslayinca goreceksiniz. Onemli olan zorlamayin bebisleri ama mutlaka sunmaya da devam edin. Mesela kucucuk bi kabaktan 3-4 dilim haslicaksiniz bi damla tadacak daha cogunu minciracak fln
myybabyy Yok hemen öğüne geçmiyorsunuz. Önce sırasıyla sebzeler. 2 gün veya 3 gün deneyerek. Biz ilk yoğurt ile başladık. Mesela önce patates havuç kabak bunların üçünğde denediyseniz üçünğ karıştırıp verirken yanında yeni bişey deneyebilirsiniz. Şimdi brokoli karnabahar falan çıktı onlar hemen deneniyor mu bilmiyorum. Balkabağı çok güzel bir ek gıda.
ozdenizzz myybabyy yoğur da da hemen geçebiliriz değil mi birde karıştırma da sanırım biraz zeytinyağ da koyacağız.
myybabyy ozdenizzz biz ilk yoğurtla başladık zaten. Hergün mutlaka veriyordum yanındada sebze yada meyve denemesi yapıyorduk. Eğer alerjik bi bebek değilse verebilirsiniz.
sarikavun ozdenizzz bence biraz rahatlayin doktorunuzun talimatlarina yasaklrina gore icgudusel ilerleyin. Doktorunuz zaten asagi yukari bi sablon verir. Sizde ona gore keyfinize bakin. Beyorganik og naturel makarnamlutfen gibi markalarin urunlerine bakip aklinizda bisiler oturtabilirsiniz. İlla urunleri alin diye demedim yanlis anlamayin ordaki urunleri gorup aa boyle bisi yapabilirim demekki bu urunler yakisiyo gibi dusunebilirsiniz. Ben kendi adima keci suru keci peyniri olabildigince organik urunler tercih etmeye calisiyorum ogluma. Gozkarari karisimlar hazirliyorim. Dun tatli patatesle kuru erikli muhallebi yedi mesela. Evde ne varsa yani
ozdenizzz myybabyy bende yoğurdu denemek istiyorum daha önce alerjik bi durumumuz yoktu peki havucun yanında 1 kaşık da yoğurt versem olur mı?
ozdenizzz sarikavun çok güzel hemen bakacağım. Benim bir de ikiz olunca mecbur sizin dediğiniz gibi evde ne varsa olacak bende organik ürünler istiyorum en azından bir süre yapabildiğim yere kadar.
myybabyy ozdenizzz havucu daha önce denediyseniz ve alerjik olmadığını biliyorsanız yanında verebilirsiniz. Yoğurdunda ilk 1 çay kaşığı ile başlayın. Pastörize süt ile ev yoğurdu mayalamanız gerekiyor
ozdenizzz myybabyy aaaa ilk defa duydum ayrıntılı anlatabilir misiniz? Sütçünün verdiği maya ile değil mi?
myybabyy ozdenizzz sütçü maya mı veriyor onu bilmiyorum da ☺️ sütçüden süt alıp yapmayacaksınız. Marketlerde pastörize süt satılıyor. Onlar günlük oluyor. Onu alıp ısıtıp, kaynatmanıza gerek yok ısıtıp bir ev yoğurdu ile mayalayabilirsiniz. Kutu süt değil ams pastörize süt. Şok bim migros file hepsinde var. Ben çay bardağı kadar küçük küçük kavanozlara 3 4 adet mayalıyorum. 3 4 günde bir taze mayalıyorum.
ozdenizzz aleyezgn süt sıkıntımız yok yoğurdu bende geç olmadan deneyeceğim. Ben tadımdan sonra karışımlara ne zaman geçeceğim yani normal bir öğün olarak yedirmek için?
aleyezgn ozdenizzz ben 15 gün tadım yaptım sonra karışımlara geçtim zaten istekli bebekler olunca çok fazla tadımda kalınmayabiliyor dahada istiyolar😅 15. günden sonra irmik ve muzlu karışımlar falan verdim şuan 1 ana öğün 1 tadım şeklinde gidiyoruz 6 aylık 2 öğün yiyor öğünleride açken denk getiriyorum