nesemom Sare_nuhaninannesi_05 benim hamileliğimde aşı olduğum dönem boğmaca aşısı eklenmemişti sadece tetanoz oldum üniversite döneminde olmuştum ama süresi geçtiği için olmam gerektiğini söyledi doktorum ve sağlık ocağındaki ebe ben oldum ve herhangi bir risk sıkıntı vs olmadı tetanoz doğumda herhangi bir risk size kullanılan aletlerden hastalık kapmamak amaçlı önemli bir aşı zaten yine de karar size kalmış ama ben 20 ve 24. haftalarda iki doz oldum diye hatırlıyorum
nesemom Sare_nuhaninannesi_05 sağlık ocağında bu işlemler rutin olduğu için ebeye hemşireye vs güvenirdim ama isterseniz zamanını doktorunuza danışın tabi
[silindi] Sare_nuhaninannesi_05 Ben yaptırdım iki hamileliğimde de. Herhangi bir sorun yaşamadım zaten böyle bir şey olsa aşıyı doktorlar önermez.
Sare_nuhaninannesi_05 nesemom Evet ya Perşembe doktoruma soracağım mutlaka tahlil göstermek için gideceğim.
ekimroad Bakıyorum da adminler çoğu yorumu silmiş. Zaten bu konu başlığı ne zaman açılsa ışık hızında bitiveriyorlar. Sağlık bakanlığının sitesinde, aşilarin prospektüslerini okumanızı tavsiye ederim.
Sare_nuhaninannesi_05 ekimroad teşekkür ederim canım yani ayıp bir konu değil daha önce olmadığım ve bilmediğim için sormak istedim🥲
ekimroad Sare_nuhaninannesi_05 Size demedim, aşi konusu açılsa çoğu yorumları siliyorlar bunu kastettim. Ayıbı vs yok elbet.
pozitifanne06 Sare_nuhaninannesi_05 ilk gebeliğimde yani 2023te tetanoz aşısı 1 doz oldum çünkü 2020de de tetanoz aşısı oldum. Şimdi 2025te tekrar olmak istemedim kaçıyorum aile hekiminden 😂 asi karşıtı değilim ama bu aşı ile gereksiz geldi yani illa gerekliyse 2023te kızımda da yapsalardi madem diye düşünüyorum sürekli takvim değiştiriyorlar okul sınavı sistemi değiştirir gibi deli oluyorum
Sare_nuhaninannesi_05 pozitifanne06 Evet bak ben kesinlikle değilim kızıma yaptırdım hep tetanozda sorun yok ama boğmaca aşısı aklımda soru işareti bıraktı ve herkes bu aşıya karşı bir nötr bakıyor