Dondurmalikahve herkes çok güzel şeyler yazmış ben de ekleme yapayım; (3 yaş ve öncesi çocuklar için) ağlayarak istediğini yaptırıyor, sizi manipüle ediyor, çok şımarmış gibi söylemler.
3 yaş öncesi çocuklarda duygusal zeka karşısındakini manipüle edebilecek şekilde ve şımarabilecek şekilde gelişmemiştir. Henüz dünyanın güvenli bir yer olup olmadığını anlama aşamasındadır. Sizin ona fazlaca sevgi göstermenizle, fazlaca kucağınıza almanızla, öpmenizle, birlikte uyumanızla vs. çocuk şımarmaz, aksine tutarlı bir ilgi ve sevgi dünyanın güvenli bir yer olduğunu öğretir ve özgüvenini geliştirir.
2-3 yaş sendromunda istediği şey olmayınca ağlaması ‘ağlayarak elde edeyim’ manipülasyonu değil gerçekten ifade edemediği ve neden sonuç ilişkisini tam anlayamadığı için girdiği öfke krizidir (yine de istediğini yapmak yerine yanında olmak, öfkesini sakinleştirmek ve dikkatini dağıtmak gereklidir ileriki yaşlara temek olması için).
Son olarak yapma denilen şeyi inatla yapması ve kuralları ihlal etmesi de şımarma değil sınırları test etme ve kendi kimliğini oluşturma çabasıdır.