esm15 öncelikle ann e ve bebek sağlıklıysa herşey yolundaysa sağlık çalışanları bormal doğumu önermeli ve anneyede doğumun gidişatını anlatmalı. Anne bilinçlendirilmelı. Doğru nefes alıp verme teknikleri öğretilmeli doğru ıkınma öğretilmeli bunlar doğru yapılınca inanın çok güzel normal doğum gerçekleşebilir. Kesik falan atılmaz.
Ben kendim hamilelik boyunca kendimi normal doğuma hazırladım ve nöbette olan ebede bana yardımcı oldu onun dediklerini dinledim bir avazda doğurdum oğlumu kesiksiz. Doğurur doğurmaz kalkıp yıkanmaknistiyordum okadar kendimi iyi hissediyordum yani