naime2855 Kızlar ne yaptıysam pilavım hiç güzel olmuyor. Hep alt tarafta pilavlar birbirine yapışıyor sebebi nedir? Verebileceğiniz bir tüyo var mı?
huniliabla naime2855 1 su bardağı pırınce 3 su bardağı su eklıyorum ben ıstersenız olcuyu öyle deneyın
nilsara naime2855 canım bende pilavı hep sıvı yağ ile yaparım ondan mı bilmem çokda güzel oluyor birde asla ölçülü yapmam yapamam ölçüsüz yaparım
naime2855 huniliabla ben 1 su bardağı pirince 1,5 su bardağı su koyuyordum. Güzel oluyor diyorsanız bir de böyle deneyeyim.
allwrite huniliabla Merhaba. Baldo pirinç mi? Eğer öyleyse 1’e 3 çok gibi. 1’e 1,5 diye biliyor ve yapıyorum ama…
mamacitaa_ naime2855 ahahah😂🥰 Pilavım güzel gelir. Ölçü almam hiç inan, şehriyeli ya da erişteli yaparım kızardıktan sonra pilavı iyice yıkayıp ekliyorum ikisini beraber de kavuruyorum üzerine tuz ilave edip suyunu ekliyorum ılık yada normal sıcaklıkta işte. Kaynar su kullanmıyorum hiç üşeniyorum 😂 İlk 5-10 dakikadan sonra en kısık ateşte pişiyor bu kadar valla 😊
naime2855 nilsara ben de zeytinyağı daha sonrasında tereyağı ekliyorum pirinci kavururken. Olmayan ne çözemedim🥲
mamacitaa_ naime2855 suyu fazla mı koyuyorsun sen şekilde çok lapa olur. Bide sivi yağ kullan en güzel öyle geliyor :) baldo alıyoruz biz hep bim efsane yada 101 den
blueberryyy__ naime2855 bende onu kullAnıyorum ama yapmadan en az 2 saat önce suda bekletiyorum. 1 bardağa bir buçuk su bardağı şeklinde ekleme yapıyorum. Bol tereyağı ile baya bir kavuruyorum sonra suyu ekliyorum. Ben hiç normal su kullanmam hep tavuk suyu kullanırım. Bu şekilde harika olıyor
18yavuzselim25alparslan naime2855 canim pilavım güzel olur bimin yeşil paket baldosunu kullanırım. En az bi saat önceden ılık suda beklet. (Suda bekletmeden de yaptığım oluyor ama bekletince daha güzel oluyor) İyice yıka ayçiçek yağı ve tereyağ koy tencereye terayag daha fazla olacak şekilde kavur pirinçleri böyle hafif birbirine yapışana kadar kavur. Yağıda az olmasın ardından bir bardak pirinç için bir bardak sıcak su koy ( suda bekletmeden yaparsan bir buçuk bardak su) tuzunu at en küçük ocakta kısıkta pişir😀
Pirasalipuding naime2855 baldo pirinç, ılık suda bekletme, yağda biraz kavurma, tavuk suyu veya et suyu (varsa), tereyağı , bire bir buçuk su , pişince üzerine temiz bez örtme . Mis gibi oluyor
binnur37 naime2855 Ben vaktim varsa ılık tuzlu suda 2 3 saat bekletiyorum sonra bol soğuk su ile yıkayıp öyle yapıyorum göz kararı su eklediğim için tarif veremeyeceğim ama pirinç önemli bimin efsane baldo güzel
naime2855 binnur37 bende o marka pirinç kullanıyorum. Bekletmeden yapıyordum bi de böyle deneyeyim teşekkür ederim🌸
alparslanmomms naime2855 bir su bardağı pirince 1,5 su bardağı sıcak su ekliyorum çok iyi kavuruyorum pirinci tane tane olması için iyi kavurmak gerekiyor. Bu arada pirinç pilavını kısık ateşte bulgur pilavını yükseğe yakın ateşte pişiriyorum