beyziii42 canım benimde bebeğim prematüre doğdu evet bazı şeyleri tabiki diğer bebekler gibi yapmalarını beklememelisin çünkü erken doğdu mesela benim arkadaşımla kırklarımız karıştı onun bebeği çok erken emekledi benim kız 5.5 aylıkken sürünüyordu o daha erken tutunup kalktı benim kızım daha geç ama mesela benim kızım onun kızından daha erken baba dedi yada kişileri daha erken tanıdı oyüzden hiç kafanıza takmayın böyle şeyleri çünkü zamanla alışıcak hergün çok hafif şeyleri eline vermeye çalışın bence zamanla yapmaya başladığını göreceksiniz şuan yapabilceğiniz birşey yok bence zamanla öğrenicek benim kız da oyun matında 5 ay yatırmama rağmen hiç oyuncak tutmadı ama sonra yavaş yavaş eline küçük oyuncakları nasıl tutması grektiğini gösterdim ve bunu devamlı yaptım bizamn sonra kendi tutmayı öğrendi