SooMin o postu görmedim ne yazık ki böyle insanlar var ama bu olayın biraz da araştırmamaktan kaynaklı olduğunu görüyorum. Normalde persentil tablosuna bakarsın, rutin sağlık kontrolünde doktorunu dinlersin o kadar.
Annelerin böyle düşünmesine bazen de çevre etkili olabiliyor. Yorum yapan için söylemiyorum , ama çocuk doğduğu kiloyla aynı persentil gidiyorsa , sağlık problemi yoksa kilo ileriki yaşlarda da şekillenebilecek bir şey.
İnsanlar da annelerin bu konuda çok üstüne gidiyor. Yok zayıf yok kilolu yok sağlıksız mı vs. Biraz daha araştırmayan anneler bu konuda sorun yapabilir.
Bunu da şunun için söylüyorum benim 4 yaşında oğlum var şuan 21 kilo ve 97 persentilde gidiyordu hamileliğimde ve 4300 doğmuştu. Aynı persentilde gidiyor. Şu an bu kilolarda olan çocuklar bebekliklerinde de tombik etli bebekler oluyor. Etrafımdaki herkes oğlun çok zayıflamış çok süzülmüş çok erimiş , neler söylüyorlar inanamazsınız. Ben biliyorum aynı persentilde gittiğini. Annem bile evime her gelişinde süzülmüş çocuğum diyor. İnsanlar o tombik bebeklerin hep öyle tombik görüneceğini düşünüyor. Artık çocuk olmaya başladıkları için tabi ki o bebeklik kilo kalmıyor çünkü hareket ve boy var, kasları kemikleri güçleniyor çocukların. Şimdi 40 günlük bebeğim var o da 3400 doğdu, kayınvalidem bile senin gibi boylu bir kadından böyle zayıf bir kız nasıl çıktı, abisi böyle değildi. Etrafımdakiler aaa bu zayıf , çok küçük çok güçsüz bilmemne, ben onlara ilk haftalarda kızımın zayıf olmadığını ve normal kilo aralığında olduğunu kanıtlamaya çalıştım o anki psikolojiyle. Yenidoğan döneminde tüm bebekler uyur değil mi, ilk günler. Bana hep bebek çok zayıf çok güçsüz uyanamıyor çok zayıf doğdu diye neler söylediler :) Annelere yapılan baskı çok fazla. Bizleri biraz salsalar keşke 🥹