PeekaBoo_ Her şeyi beceriyorum ama turşu yapamıyorum, ekşiyor bozuluyor eriyor siz turşularınızı nasıl yapıyorsunuz şöyle kütür kütür lezzetli turşu tariflerini varsa yollayın gelsin bacılarım. Ev turşusu çok seviyorum ama beceremiyor olmak canımı sıkıyor hazır turşular çok tatlı oluyor tatlı turşu sevemiyorum bacınıza bir yardım bir destek🌸🌸🌸
BeyzanurMelisa PeekaBoo_ balkan turşularını dene daha kolay ve çok lezetliler ozellikle dunavska salata
Feyzosumunannesi PeekaBoo_ Hemen tarif vereyim efenim. 1 ltlik kavanozda mi yaparsın 5 kiloluk bidonda mi?
Feyzosumunannesi PeekaBoo_ Sade kornison yapacaksan sıcak su ile yapmanı öneririm kütür kütür dediğin gibi olur ☺️
obobok PeekaBoo_ gidamuhendisi anlatıyoru takip edin mutlaka 🫠 bende oğlum için kurdum. Salatalık turşusu. Sirke limon kullanmadım. Daha da faydalı olsun diye probiyotik turşu mayası bile kullandım. Bugün 4. Günü🙃
PeekaBoo_ Feyzosumunannesi 1 kiloluklara yapıyorum açınca çabuk bitsin diye bir de sıcak suyla turşu kurmak istemiyorum, sirkenin içindeki yararlı bakteriler ölüyor sıcakta faydası tam alınıyormuş öyle🥲
Feyzosumunannesi PeekaBoo_ Malzemeleri yıkayıp kavanoza koy üstüne yarım çay bardağı sirkeyi, 1 tatlı kaşığı şekeri ve 1 yemek kaşığı kaya tuzunu koy uzerine suyunu dök ama ben sıcak sudan yanayım açıkçası.
PeekaBoo_ obobok takip ediyorum geçen sene tarifine güvenerek ve çok özenerek 10 kavanoz falan turşu yaptım ama hiç biri tutmadı ekşidi eridi🥲
sinif07188 obobok üzüm yaprağı ile kuruyorlar değil mi? Ben de deneyecektim bu sene ama yine üzüm sirkesi ile kurdum. Limon tuzu kullanmıyorum zararlı diye ama sirke de önerilmiyormuş
Tatlican Feyzosumunannesi Bende bu tariften yapıyorum. Ek olarak 4 noğut 1 2 diş sarımsak ve bir çay kaşıgı limon tuzu koyuyorum
PeekaBoo_ Feyzosumunannesi artık olduğu kadar vitamin alalım napalım bir de kaynar suyla deneyeceğim bebişim sağ ol😘
sinif07188 PeekaBoo_ kornişon turşu tarifi 1 litrelik kavanoz, sıfır kapak Kavanozun içine 1 yemek kaşığı kaya tuzu( ben öğütülmüş kullanıyorum. 1 tatlı kaşığı şeker, 1 çay kaşığı hardal tohumu( sarı) salatalık turşusuna çok yakışır. Bazısına da tane karabiber koyuyorum. Ve sarımsak. Biraz salatalık koyuyorum kavanoza bir iki tane daha sarımsak atıyorum. Sonra tekrar salatalık. Kavanozun içinde 5-6 sarımsak yeterli oluyor. En üste 2 dal dereotu. Kavanoz dolunca üstüne 1 çay bardağı üzüm sirkesi( tariş tercihen) ocakta kaynayan kaynar su( kettle ın sıcaklığı bir tık düşük oluyor ondan ocakta kaynatsanız daha iyi) kaynar suyu dökünce kapakları kapatıp ters döndürüp içindeki malzemelerin karışmasını sağlayın sonra ters kapatın( ben zararlı diye ters kapatmıyorum ekstra sıcak su olan tencerenin içinde kaynatıyorum) Not: salatalıkların suyu bulanıklaşabilir. Kapak atmamışsa hiç sorun değil bozulmuyor kütür kütür devam ediyor.
PeekaBoo_ sinif07188 kornişon da bulanıklaşma oluyormuş onu duymuştum tarifi deneyeceğim bir de ne kadar bekletiyorsunuz turşuyu
obobok sinif07188 ben üzüm yaprağıda kullanmadım. Sadece tuz, tane karabiber, defne yaprağı,maydonoz, probiyotik turşu mayası, hardal tohumu, nohut, bol sarımsak ve içme suyu falan koydum
sinif07188 PeekaBoo_ 1 hafta sonra yemeye başlayabilirsiniz. Yani ben ayın 14 ünde yaptığım turşuyu açtım çok güzel olmuştu