Smyraaa
Smyraaa
👶 Kızınız 3 kilo doğmuş, 4 aylık olmuş ve şu an 5 kilo. Yani toplamda 2 kilo almış. Bu 4 ay için biraz düşük kabul edilebilir (beklenen artış yaklaşık 2,5–3 kilo civarıdır).
📌 Yavaş kilo alımının olası nedenleri:
• Anne sütü alım miktarı yetersiz olabilir (bebek kısa emiyor, sık sık memeden ayrılıyor olabilir).
• Emzirme tekniği (meme tam kavranmıyorsa yağlı sütü yeterince alamayabilir).
• Metabolik veya emilim sorunları çok nadir de olsa neden olabilir.
• Bazı bebekler genetik olarak daha minyon olabilir (ailedeki büyüme eğrileri de önemli).
📌 Öneriler:
1. Bebeğinizi her ağladığında, sık sık emzirin (saat tutmadan, talep oldukça).
2. Emzirme sırasında memeyi tam boşaltmasına fırsat verin (yağlı sütü de alması için).
3. 2–3 saatte bir mutlaka emzirmeye çalışın.
4. Ayda bir kilo, boy, baş çevresi ölçümleriyle büyüme eğrisini pediatristiniz takip etsin.
5. Eğer kilo alımı uzun süre düşük seyrederse doktorunuz kan tahlili veya emzirme değerlendirmesi önerebilir.
Günde 3 kez kaka yapmak tek başına alerji göstergesi değildir. Çünkü:
• Sadece anne sütü alan bebeklerde günde 1–7 kez kaka yapmak tamamen normal kabul edilir.
• Anne sütü kolay sindirilir, bu yüzden kaka sık ve yumuşak olabilir.
• Asıl önemli olan kakanın rengi, kıvamı ve içinde kan–sümük olup olmamasıdır.
📌 Alerji (özellikle inek sütü proteini alerjisi) şüphe ettiren bulgular:
• Kaka içinde kan veya sümüksü jelimsi görünüm
• Ciltte egzama, kızarıklık, döküntü
• Sürekli huzursuzluk, ağlama atakları
• Çok sık ve patlayan tarzda sulu kaka (ishal)
• Yetersiz kilo alımı + yukarıdaki bulgular
👉 Sizin anlattığınıza göre bebeğinizin:
• Kilosu biraz düşük,
• Ama huzursuz değil,
• İdrarı iyi,
• Kaka sayısı normal.
Yani tek başına kaka sayısının fazla olması alerjiye sıkıntıya işaret etmez.
Yapay zekaya sordum bu sekilde cevap verdi ama bilemedim doktorunuzla görüsmeniz mantıklı olucaktır belkide gercekten minyon olabilir ailede oyleyse