Arimayaa Kira alanında çalışıyorum size yardımcı olmaya çalışayım: kira sözleşmesi biten bir şey değil. Kira sözleşmesindeki süreye kadar kiracı çıkmazsa her yıl otomatik olarak yenilenir. Sözleşmesi bitti hadi çıkarayım gibi bir şey mümkün değil yani.
Siz yeni malik olarak önce 6 ay verip sonra tahliye davası açacaksınız, çok uzun bir süre beklemeniz gerekebilir tahliye için. 3-4 yıl gibi bir süreden bahsediyorum, şehrine adliyesine göre tabii.
Burada önemli olan kiracının niyeti, kiracı çıkmak isterse sorun yaşamazsınız ama istemezse çok zor kiracı çıkarmak.