Sermec27 işaretle bir şey göstermemesi 2 yaşa kadar ciddi diğer belirtiler yoksa normal. Dil gelişimi de iyi. Mesela 18.ayda anne baba dışında en az 2 kelimesi daha olmalı. Ben de bebek hemşiresiyim onun için bu basamakları söylüyorum. İşaretle göstermeme şart değil, tam tersi düşünün. Mesela bir terlik yada oyuncak ismi söyleyip getir deyince getiriyor mu. Yapıyorsa bunu işaret olayının tersi olarak düşünün ve bu da sorun olmadığınk gösterir. Benim oğlum 25 aylkk. Kitapta inek nerde derdim göstermezdi. Ama mesela ben ineği işaret edip bj ne derdim mö derdi. Şurda 1 aydır gösteriyor.