Arimayaa bızımkı genetik kökenli babası ve amcası kekeme. Esım hafif düzeyde kaynım esıme nazaran daha ağır. Kızımdakı de esım gıbı korkuyla ortaya çıktı. 2.5 yasında abisiyle evde top oynaması sonucu yüzünü koltuğa çarptı ve alnı açıldı. Hıc tepki vermedik yüzünden kan akıyor olmasına rağmen. Esım sakınce pansumanını yaptı acile götürdük orda da gerekenler yapıldı eve geldık 15 gün sonra kızım kekelemeye basladı. Önce sakınce bekledım 3 yasında olunca bu kez psikiyatr pedegog gezdım. Onlarda kızımdakı durumun gelısımsel degıl genetık kökenli kronık kekemelik olduğu söyledi. Yanı kızım zaten babasından aldıgı genlerınde kekemelıgı almıs ve bu da yasadıgı korkuyla gün yüzüne çıkmış. Sonra doktorlar bıze bu işin artık ticarete döküldüğünü neredeyse herkesın 3 ay gördüğü eğitim sonrası dkt sertıfıkası aldıgını bunun üniversitede bır bölüm olarak okunduğunu ve tercıh edecegımız dıl ve konuşma terapistının diplomasını sorgulama hakkımız olduğunu soyledı. Bız internetten araştırdık bulunduğumuz ilde kım nedır dıye bazıları gerçekten sadece sertıfıka sahıbıydı bazılarından bız elektrik almadık en sonunda uzun uğraşlar ve incelemeler sonucunda birinde karar kıldık. Gorusmeye gıttıgımızde diplomasını görmek istediğimi söyledim hem lisans hem yüksek lısans diplomasını gösterdi.Kızım 6.ayına gırıyor terapısının ilk hallerıne nazaran şuan gayet ıyı durumda ve okulda kızıma ıyı geldi ayda 4 ders görürken şuan ayda 2 ders terapı alıyor bu konuda en önemli nokta onu konuşmaya küstürmememız her daım özgüvenini desteklememız. Çünkü ara ara ay konuşamadım gıbı cümleler de kurduğu oluyor bız her daım insanların konuşmalarının değişik olduğunu nasıl bır insan zayıfken diğeri şişman nasıl bırı kısa saclıyken diğeri uzun saçlı oluyor başkasının konuşmaları da bızlerden farklı biz senı dinliyoruz anlatabilirsin dıye destekliyoruz başka yöntemlerde uyguluyoruz tabı terapistımız önderliğinde