nursnmh Keşke öyle büyütülseydim, belki gebelikte insülin direncim gelişmez, zaten riskli bir gebeliğim varken bir de onunla boğuşmazdım.😊
Keşke 40 yaşındaki ablam da öyle büyütülseydi de 2 yıldır kullandığı diyabet ilacını belki hiç kullanmak durumunda kalmaz ya da en azından belki bu kadar genç yaşta kullanmak zorunda kalmazdı.
Bir de sadece bugüne odaklanmak da çok doğru bir yaklaşım değil. 10 yıl sonra başka etkenlerin de etkisiyle diyabet veya hipertansiyon sorunu ysşamayacağımın garantisi var mı? Bu araştırmalar gösteriyor ki ilk 1000 gün şekerden uzak olmak bu riski ciddi oranda azaltıyor. Tamamen ortadan kaldırıyor demiyor zaten kimse. Ama göz göre göre, bu tehlikeyi bile bile nasıl şeker veririm ki çocuğuma? Bilmem artık anlatabildim mi…