Merhaba. Ben bebeğine cici bebe verip sorun yaşayan görmedim derken insanlar neyi kastediyor acaba? O bebeklerin 30-40 yıl sonralarını görmüşler mi, merak içerisindeyim.
Uzmanlar, bebeğin ana rahmine düştüğü andan itibaren ilk 1000 gün içinde, yani 2 yaşına gelene kadar rafine şekerle hiç tanıştırılmaması gerektiğini söylüyorlar. Çünkü yapılan çalışmalar, bu bebeklerin yetişkin olduklarında tip-2 diyabet riskini yaklaşık %35, hipertansiyon riskini ise yaklaşık %20 oranında azalttığını gösteriyor. Aynı zamanda diyabet teşhisi ortalama 4 yıl, hipertansiyon teşhisi de ortalama 2 yıl gecikiyor bu sayede.
Lütfen mümkünse siz de vermeyiniz. Sevgiler.