aselkussum Kızım 10 gün sonra 11 aylık olacak dil gelişimi çok iyi 10 kelimesi var fiziksel gelişimide ayıyla uyumlu gidiyo ama daha önce söylediği kelimeleri artık söylemiyo anne baba dede demiyo artık ama yeni kelimele eklendi 1 aydır alkış yaomiyo ama çak ve bay bay öğrendi bu ay.Postlarimdada heo belirttim çözüm bulamadığım bı beslenme sorunumuz var ek gıda yemiyo ve mamasını bı dönem uykuda iciriyorum 8. Aydan beri sadece ekranla icirebiliyorum günde 5 defa 5 dkka sürüyor bazen oyalanip kaçarsa bu süre uzuyo asla iş için vs açmıyorum tv TLF ama gun içinde o kadar yapışık ki tuvalete birlikte gittiğimiz halde ordada eahat vermiyo banyoyu kullanıyorum temiz bı alan var oraya oturtuyorum önceden mama sandalyesini gtrmustim içine oturtuyodum şimdi asla durmuyo içinde mecbur yere koyuyorum ama elini her yere atiyo tuvalete giderken artık açıyorum mecbur. Yani günde toplam 40-45 dk kadar ekrana maruz kaliyo . He rgece vicdan azabı çekiyorum resmen bu yaptıklarıni yapmamasi gerileme mi acaba ya hadi tuvalet için açmayım ama mamasını kesinlikle yemiyo saatlerce aç kalsa bile..
aslhnkrts aselkussum azaltarak bıraktırın benim kızımda babaannede izliyo ama dikkatini çekmiyo onun izledikleri biz doktora sorduk bu aylarda favori kelimeleri olabilirmiş mesela benim kızım herşeye baba diyo 18 aylık gün içinde biz de yapışık geziyoruz benimki açsam da bakmaz nerdeysem oraya geliyo . Desteksiz çocuk büyütmek çok zor ben resim yapsın diye sulu boya parmak boya keçeli kalem resim kağıdı aldım duvarlara astım çok ilgisini çekmedi ama en azından bi tuvalete girince koridorda dikkatini çekşyo
ahsenyy aselkussum :((((( çok çok fazla 40 - 45 dakika en kritik dönemleri ekran otizmi olabilir :( asla tavsiye etmem 4 yaşına kadar sıfır ekran yaptım ben
Pamukhanim_ aselkussum benim kızımın ekran asla dikkatini çekmiyor tv açık ama spotify’dan çocuk müzikleri açıyorum öyle oyalanıyor tuvalete banyoya gidince de kapı açık şekilde duruyor koridora oyuncao koyuyorum Doğa beni bulamaz Doğa nerde falan diye bağırıyorum banyoda da havuzunu koyuyorum o oyalanırken ben işimi hallediyorum sonra onu yıkıyorum yemek bizde de sorun açıkçası ekranı bende denedim yerse diye işe yaramadı ama instagramda görmüştüm oyunla oyuncakla yedirmeyi deneyin diye öyle yapıyorm az yiyor ama yiyor kart falan koyuyorum cırtlı kitaplar koyuyorum sesli kitap sesli oyuncaklar falan şuan yaşları küçük ekran ne kadar vermezsek faydalarına bu arada kelime sayısı iyi bizim 10 yoktur sanırım
aysebb aselkussum Hayır o dönemde oluyor söylediklerini artık bir süre söylememe olayı. Daha sonra yine söylüyorlar merak etmeyin bizde öyle olmuştu. Bazı şeyleri birden kesmişti daha sonra yeni şeylerle birlikte tekrar gün yüzüne çıkıyor. Bu kısmın ekranla ilgisi yok yani ama siz tabi az vermeye çalışın yinede genel olarak. Anlıyorum halinizi Allah yardımcımız olsun hepimizin
aselkussum aslhnkrts ya ben önüne açıp bıraksam asla izlemez ben nerdeysem o oarada orumcegi var onu suremiyo içine koyuyorumda o sekild eikgisini çekip izliyo bazen eşim aciyo akşamları geç uyudugunda ben ordaysam izler ben ayrildgim an ayrılır. Ordan ama şuan tek sorunum nasıl yedirecegim gerçekten hiçbir şekilde yemiyo
aselkussum ahsenyy yani bu 45 dk kesintisiz değil yinede etkiler mi :( çünkü dediğim gibi bazen 3 dk da içer mamasını bazen 7 dk da biter bitmez kapatyorum. Ekran otizmi dediğiniz uyaran eksikliği sanırım çünkü bilinen otizm dogustandir diğer etkenler süreci hizlandrr veya yavaşlatır elimden geleni yapıyorum ama açlıktan uyumuyo bu defa mam mam diye dolaniyo hazrliyorum icmiyo kesinlikle
Dondurmalikahve aselkussum 40 dk normalde 4 yaş için önerilen ekran süresi onu da bölerek izletin diyorlar. İştahsız bebekte zor biliyorum ama o esnada ekrana bağlanıyor bişeyler yediğinin farkına varmıyor o yüzden besleniyor. Buna ekranla değilde başka bir şekilde çözüm bulmanız gerek.
ahsenyy aselkussum çok zor biliyorum Allah yardımcınız olsun iştahsiz çocukta çok zor ama aşırı küçük ekran için çocugunuz benim oğlum 5 . 5 yaşında ekran izlediği zaman ki öfkesi dikkati o kadar farkediyor ki hala bile aşırı dikkat ederim ve okulda öğretmeni bile der ekran vermeyin asla 5 . 5 yaşındaki çocukta bile …
aselkussum Dondurmalikahve günlerce aç kaldı gerçekten yemiyo yani yok her yolu denedim her yolu kitap oyun park ayakta kandırarak yok yani . Önerileriniz varsa açığım kan değerleri vs çok iyi bu arada d vit fazlaydı sadece onu kestik geçen ay
aselkussum ahsenyy bende şuan farkdediyorum aslında çabuk öfkelenen sabirsizyerinde duramayan bı bebek 😏
aselkussum allwrite attı ,gitti, gel,bitti, fil, nene, hayır, mama , miyav ,hav hav kedi bide iki gündür nasılsın diyo 😅 tam cikaramiyo ama onu nasiss diyo
aselkussum Pamukhanim_ gerçekten o kadar hareketli bı bebek ki kucak ister kucakta bile durmaz bı kaç gündür kendi kendine oynar oda Max 5-10 dk abartmiyorum bir sn ayrı dursak sanki nefes alamyacak gibi ağlıyo kendini yerlere vuruyo iş vs umrumda değil hiç ne yaparsam gece uyuduktan sonra yapıyorum ama işte tek sorunum yani eskiden oturrdu mama sandalyesine şuan hiç bir sn içine bile oturtamiyorum ne oyun ne kitap yani bı dilim elma yiyecek saatlerce heryere süre süre yer . Ek gdia için hiç açmıyorum çünkü dediğim gibi o şekilde izlemez maması için açar kapatrm o şekilde doyuruyorum elimden bişey gelmiyo başka
aselkussum aysebb çok teşekkür ederim bı nebzede olsa içimi rahatlatınz çünkü gerçekten keyfi vermiyorum yani açlıktan agliyo mam mam diye yemiyo icmiyo sabit durmaz bı sn bile yatırarak gezidrerek bı uykuda bu sekidle icrrdim ama emeklemeye başladıktan sonra hiç ya hiç bebek değil koca insan gibi güçlü kaçar kendini atar sakince konuşuyorum anktyorum ama yok bı sn sabit durmuyo
allwrite aselkussum bunların hepsini net söyleyebiliyor ve f sesini de çıkarabiliyorsa maşallah gerçekten :)
melisimm_ aselkussum yemeyen çocuk zor, benim kızımda çok sık boğaz enfeksiyonu olurdu iştahsızdı. Ben de ekran izlettim. Çok pişmanım o günler için. Bence bir doktorla görüşün. Ek gıda almaması ile ilgili bir sorun olabilir. Çözülür belki.
aselkussum melisimm_ sayısız kere gittim desem bı sorun yok ergoterapi önerdiler onuda grstum bı kaç tanesyle hatta gittik ordaki ortamdan oyuncaklardan öyle bı korktu ki tetikleriz diye kabul etmediler şimdilik evede gelecek birini buldum ama seans ücretini karşılayamıyor um malesef kendi çapımda aratsrip yapiyorum biseyler ama faydası var mı bilemiyorum
melisimm_ aselkussum online olabiliyor sanırım. Bana o da pahalı gelmişti. Benim çocuğumda da yemek seçiciliği var. Düşünüyorum bende de vardı çocukken ve hala bile seçerim. Kendinizi üzmeyin. Bu sizin suçunuz değil. Her insan birbirinden farklıdır. Bir tane çocuk doktoru vardı takip ettiğim çocuğunun persantili %25 lerde gidiyormuş ama yemek için asla zorlamadım diyor çünkü o benim çocuğumun normaliydi diyor ve sadece uyku saati konusunda çok katıydım diyor. Siz rahatlarsanız çocuğunuza daha çok faydası olur.
ebruyalcin04 Tek başına bakan anneler için ekransız çocuk büyütmek çok zor gün boyu etkinlik üretemezsin zaten 2 dakka oynayıp sıkılıyorlar benim oğlum 22 aylık ve çok hareketli kitap falan sevmez sadece karalar kalemle etkinlik oynatırım 5 dakka sonra ondanda sıkılır ben eğitici cizgifilmler izletiyorum gelişimide gayet iyi sadece telefon veya tablet henüz anlamaz ama zaten onlara karşıyım anne baba gözetiminde ekran bakabilir bir çocuk diye düşünüyorum
aselkussum ebruyalcin04 evet zor desteksiz büyütmek ama başka bı sorumluluk yok üstümde yani eşim öyle yemek temizlik soran birisi değil kahvaltı dışardan o eve geldikten sornra basit şeyler yani en temel şeyleri yapabildiğim kadar yapıyorum tabiki buda bı sorumluluk ama gerçekten vicdan azabı çekiyorum artık bide bazı kelimeleri gitti kednmi suçlayıp duruyorum gelişim olarak iyi ama herşeyi hafızaya aliyolar aylar önce öğrettiğim bişeyi ayalr sonra pat diye yapınca dank ediyo işte o zaman onu emmix bu çocuk muhtemelen bu ekran zararı da yaavs yavaş çıkacak korkuyorum varsa önerisi olan açığım ya şöyle yapın yer böyle yapın dua müzik yada herhangi bi öneri yani gecrekeyn elim kolum bağlı hissediyorum kaç gün vermeyim mama 1 ay biyunca yenidoğan gibi günde 300 CC mamayla durdu yinede yok yani bunu yasadgmiz dönemde de gittik doktora bı sknti varsada bulunmadı sonraki süreçte peşpeşe dişler geldi vs derken iyice sarpa sardık
aselkussum allwrite bide miyava mev diyo kedi yerine tedi diyo 😅 diğerleri net çıkartyo ama ben inanın dünyaya gözünü açar açmaz konuşmaya başladım kendisiyle halada susmadan konuşurum yani şöyle diyim 4 aylıkken uğur bocekli kitabı vardı okurdum butince ih ih yapardı tekrar tkerar okurdum . Gezegenlerden tutun da okyanuslara kadar saçma sapan konuşup duruyodum gün boyu 😅
patateskizartmasi Bu dediklerinizin ekranla alakası yok merak etmeyin :) ben bebeğime asla ekran vermiyorum mesela ama 11 aylıkken falan sizin dediğiniz gibi yaptıkları şeyi artık yapmamaya, söyledikleri şeyleri artık söylememeye başlamıştı. Ben de o zamanlar araştırmıştım. Bebekler yeni bir şeyler, yeni kelimeler öğrendiklerinde öncekilerini artık söylememeye, artık yapmamaya başlıyorlarmış yeni öğrendiklerini uygulamak için 🙂
aselkussum patateskizartmasi inşallah öyle bı durumdur ama yinede ekran konusu bende heo acaba mi dedirtip duruyo çünkü karsiydim ekrana ama açlıktan aglamalarini dayanamadım ve şuan biberon gerçekten araç tokluk için değil bilinçsizce ben aciktikca dayiyorum gibi bişey