seyma4142
Merhaba güzel anne. Benim oğlum da doğuştan 7.5 numara sağ göz miyop var. O da ölçülebilen bir değer yani ki bence daha yüksek göz numarası. Çünkü doktora gittiğimiz zaman artık göz numarasını cihazlar ölçmüyor. Doktor muayene edemiyor. Hali ile durduğu kadar tahmini olarak söylüyor doktor göz numarasını. Benim oğlumun gözü daha bebekken kaymaya başladı. O kadar üzülüyordum ki. Tahmin bile edemezsiniz. Götürmediğim doktor kalmadı şu istanbulda. O iyi dediler götürdüm. Bu iyi dediler soluğu orda aldım. Damlalı testler, ağlatmalar, muayeneler. Oğlum daha bir lokma bunlar başımıza geldiğinde. Gözleri açıyor, canı yanıyor ve ben hiçbir şey yapamıyorum. Gel gelelim doktor önce gözlükle ilerleyelim bir bakalım duruma göre dedi. Gözün tembelleşmemesi lazım, sık sık sağlam olan gözünü göz bandı ile kapat sıkıntılı gözünü çalıştır egzersizler yaptır dedi. Bende yaptırdım üstünde durdum. Bebekken kolaydı hadi ama 10 aylıkken yürüdü ve işler sarpasardı. Gözlüğü bile kabul etmemeye başladı. Sık sık çıkardı. Nitekim o kadar üzerinde durmama rağmen kesinlikle gözüne yaramadı o kapamalar. Şaşılığı malesef düzelmedi. Artık görselliği geçtim göz teması kaybolmaya başladı şaşılık yüzünden. Gittikçe odaklanamama, söylediklerimi algılamama ve anlamama durumları başladı. Göz doktor göz kapama yapınca gerekirse ekran ver izlesin gözü yorulsun önemli olan o gözü kullanması demişti. Başlarda işe yaradı yalan yok ama bu durum oğlumu nerdeyse otizme kadar götürüyordu. İçe kapandı. Konuşmayı bıraktı. Bildiği kelimeleri unuttu. Bütün gün çit sesi duymuyordum oğlumda ve bir sorun olduğunu anladım. Hemen doktora götürdüm. Erken dönem kreş dediler. Bu çocuk çocuk görmeli çöm asosyal dediler. Malum bizim etrafımızda çocuklu kimse yok olanda görüşmek istemiyor. Bende kreşe verdim. Kreş psikoloğu iyi bir göz doktoru bulun dedi. Bu çocuğun önce gözü düzeltilmeli sağ gözü aşırı kaymış böyle olmaz onun hayat kalitesini etkiler dedi. Benden götürdüğüm düzinelerce göz doktorundan ameliyat edelim lafı hiç duymadım. Hali ile üzerinde de durmadım. Parasına bakmadım direk araştırdım ve harika bir göz doktoru buldum. Gittik durumu anlattık. Sağolsun hemen ameliyat günü verdi. Meğer sağ göz o kadar kaymış ki sol gözüne de zarar vermeye onu da kaydırmaya başlamış. Doktor her iki gözünü de ameliyat etti. Ben ekranı komple kapattım. Aylarca vermedim. Kreş, öğretmenleri, arkadaşları derken evladımı kaleden aldım. Görsel olarak geçtim çocuğumu bu durum o kadar zorlamış ki. Ameliyattan sonra resmen kendine geldi. Özgüveni geldi. Tekrar hareketlenmeye, bildiği kelimeleri konuşmaya, kendini anlatma çabalarına girdi. Hayatımdaki en mantıklı yaptığım şey evladımı 2 yaşındayken şaşılık ameliyatı ettirmek oldu. Götürdüğüm bütün doktorlar o riski almadı. Neymiş göz numarası yüksekmiş, tekrar kayarmış. Ben de dedim o riski göze alıyorum. Benim çocuğum elden gidiyor. Çünkü domino taşı gibi düşünün. Sorun 1 değil peşi sıra geliyor bu sebepten ötürü. Allah razı olsun doktorumuz ilgilendi. Bizi güzel yönlendirdi. 2 yıl oldu. Hamdolsun evladım çok iyi. Göz numarası hala aynı düşmedi düşmeyecekte doğuştan olduğu için. Doktor bizi bu konuda uyardı. Biz bunu kabul ettik artık. Ama en azından evladımın göz bebeği ortalandı. Diğer doktorlarında dediği gibi tekrar kayma filan da olmadı çok şükür. Olsa kaç yazar ayrıca tekrar ameliyat ettiririm. Yeter ki evladımın hayat kalitesi düşmesin. Şuan 4 yaşında. Koşuyor, atlıyor, zıplıyor. Ameliyattan önce korkardı her şeyden. Sürekli düşerdi gözlüğe rağmen. Hiçbir şey görmezdi nerdeyse. O kadar memnun kaldım ki ameliyat sonrası. Evladım resmen yeniden doğdu yani. Size tavsiyem doktorumuz iyi demeyin. İyinin iyisi kötünün kötüsü kötünün iyisi vardır herzaman. Araştırın ve evladınızı ameliyat ettirin. Bizim göz maceralarımız böyle yani. Ameliyatı kesinlikle tavsiye ederim. Kabul ameliyatın ilk günleri bir tık zor geçiyor ama sonra tadından yenmiyor yani. Bilginiz olsun. Sevgiler☘️🍀🍁