Ee011 Çocuğunuzda bir sıkıntı yoksa boşuna endişelenmeyin derim. Zaten doktorlar da gerçekten bir sorun yoksa rapor vermez. Şunu da belirtmek isterim raporun ileride engel çıkarıp çıkarmayacağı çocuğun aldığı tanıya göre değişir. Örneğin dil ve konuşma bozukluğuna dair bir rapor alınmışsa bunun silinme ihtimali yüksektir, ve silinir. Ama hayat boyu devam eden bir engel ya da gelişimsel bir sorun varsa, bu ileride karşısına çıkabilir. Zaten çocuğun gelişiminde kalıcı bir problem varsa, yapılan muayeneler sırasında bu durum ilerde yine fark edilir. Rapor alsa da almasa da.