sezgigi Kuralla çocuk büyütmek, akıl sağlığını koruyarak bunu başarabilmek imkansız gibi bir şey. Tecrübesizken internetten, kitaplardan, oradan buradan duyduğumuz, gördüğümüz her şeyi doğru sanıyoruz, her bebeğe uyar sanıyoruz. Ama öyle olmuyor. Bunu anlayana kadar da epey zaman geçiyor ve tükenmiş oluyoruz çoğunlukla. İşin formülü rutin + ana göre esneyebilme bence. Bebeğinizi iyi tanımaya başladığınızda zaten neyin size uyup, neyin uymayacağını da anlayacaksınız, o noktadan sonra her şey çok daha rahat akacak. Size tavsiyem, çocuk büyütme konusunda her şeye şüpheyle yaklaşın. Bu konuda gerçekten ağzı olan konuşuyor ve çoğu boş konuşuyor. Bebeklerimiz robot olmadığından, her şey her bebeğe uymuyor. İçgüdülerinize güvenin, sürdürülebilir bir rutin oluşturun, gerçekten gerekmediği sürece bundan taviz vermeyin, gerektiği durumlarda da esnemekten çekinmeyin. Yüzme öğrenmek gibi: Suyun üstünde durun, gerisi köpekleme mi olur, kelebek mi olur hangisi o anda size uyarsa artık. Anlayana kadar biraz çırpınmak çok normal.