Usnac1995 Merhaba. Göndermeyin diyenleri dinlemeyin. 3 yaşında çocukların çoğu okula hazır oluyor anne-babaları olmuyor. Siz de diyorsunuz ben panik oluyorum, çocuğum okula girince sakinleşiyor diye. Size şöyle diyeyim, o yaşta okula başlayan bütün çocuklar öyle. Siz kendinizi düşünün, gayet normal değil mi öyle yapması? İçeriye girdikten sonra iyiyse iş size düşüyor. Kararlı ve net olmanız gerekiyor. Sizi panik görünce çocuk da beni kötü bir yere bırakıyor herhalde diye düşünür. Bir şey anlatmayı çok uzatmayın. Kısa ve öz, annecim okula gideceksin, oynayacaksın, eğleneceksin vs, akşama da gelip seni alıcam. Bu kadarı yeter bile. Bir süre devam edebilir direnişi, 1 ay kadar normal, diyorum ya neredeyse hepsi yapıyor zaten. Sonra sizin her akşam gerçekten de gelip aldığınıza, prada bırakmayacağınıza kanaat getirip, biraz biraz ortama da alışmaya başlayınca koşa koşa gidecek. Ben kızımı tam 3 yıl gönderdim. Birkaç hafta o da zorlandı ama ben yanında net ve kararlı bir şekilde durdum. Sonrası çok güzel oldu. Sınıftakilerden bir tık daha erken alıyordum diye sürekli kızıyordu bana :) Dediğim gibi en önemlisi sizin net olmanız. Çocuğun yanında onu kötü bir yere gönderiyormuşsunuz gibi hissedeceği şekilde davranmayın. Kreş/anaokulu candır. Bu süreç uzun sürerse de tekrar öğretmenleriyle değerlendirirsiniz.