Bazı doktorlar ne olsun istiyorlar gerçekten anlamıyorum.
Bebekler genellikle 3. ay civarında başlarını dik tutmaya başlar. Ancak bu durum her bebekte farklı hızda gelişebilir.
Senin sorduğun gibi, bebeği sırtüstü yatarken kollarından çekip hafifçe kaldırınca:
• 1. ayda: Baş tamamen arkaya düşer. Boyun kasları çok zayıftır.
• 2. ayda: Biraz daha toparlar ama baş hâlâ geriye düşer.
• 3. ayda: Baş kontrolü belirgin şekilde gelişmeye başlar, kısa süreli tutabilir.
• 4. aya doğru: Kollarından hafifçe çekildiğinde baş gövdeyle birlikte gelmeye başlar.
• 5. ayda: Genellikle tamamen baş kontrolü sağlanmış olur.
Bebeğiniz daha çok küçük. Çok fazla şey bekliyor olabilir misiniz?