Ebruuu641
manzaramistanbul
Bebeklere hacamat yapılmaz, bu bir istismar. Çünkü bebeklerin ciltleri çok hassastır, bağışıklık sistemleri henüz tam gelişmemiş daha taptaze kanı olan bir bebeğe kesik atmak size nasıl mantıklı geliyor Allah aşkına? Hemde kendi bebeğinize. Daha yeni doğmuş veya bir iki yıl yaşamış bir bebeğin çocuğun ne gibi bir hacamat ihtiyacı olabilir ya. Korkunç. Hacamat sırasında oluşabilecek en ufak bir enfeksiyon bile bebekler için ciddi risk taşıyabilir. Ayrıca kan kaybı, travma ve uzun vadede ciltte iz kalması gibi zararları olabilir. Bu yüzden uzmanlar bebeklerde hacamat gibi geleneksel uygulamalara karşı. Tabip odası bebeklere hacamatı “çocuk istismarı” olarak değerlendiriyor şükür. Yani sizi şikayet etsek istismardan cezai işlem uygulanabilir veya sizi dava edebiliriz. Bir annenin mantıklı düşünerek yapacağı bir şey değil bu! Siz ne derseniz diyin!