Hope77 3,5 yas ogluma hafif otizm tanısı konuldu şok oldum açıkçası beklemiyordum normal çocuk gibiydi kreşe uyum sağlamaması kıskanclık kural tanımamazlık ve oyun bozması sebebiyle otizm tanısı aldık hemen floortime terapisine basladık varmı önerileriniz?
Nurci Hope77 3 yaş sendromu gibi bir gerçek var benim oğlumda o yaşta öyleydi psikiyatrı gördü bir sorun çıkmadı merak ettim sizinkine neden Otizm denildi
Dondurmalikahve Hope77 Sadece bu sebeplerden dolayı nasıl otizm tanısı almış özel eğitim alması gerekir. Muhtemelen tanınız kalkar.
Yagmur0606 Hope77 nereye göturdunuz hangi doktora rapor falan almadınız dımı bence bikaç doktora ve bırtanede ısın uzmanı özel egıtım öğretmenıne gösterın kreşte okulda herkes böyle benım ablamın cocugunu arkadası kafasını kalorıfere vurmuştu ne o kendını savunamıyor dıye nede o vurdu dıye otızım tanısı almadılar belkı dikkat eksıklıgı vs olabılır gercekten cok tuaf doktora göturmeye korkuyoruz valla uyum saglasa sıkıntı uyum saglamasa sıkıntı
OLaaBalito_ Hope77 benim görümcemin oğlu 3 buçuk yaşında konuşma yok etrafında döner tepki yok farklı el hareketleri yapar karanlık yerlere gider adına seslenince bakmaz çocuklarla asla oynamaz Hep yanlız ışık olmayan yerde bu kadar çok şey varken doktor geçen normal demiş bende bunu anlamıyorum her doktor başka birşey diyor 🥲 inşallah sizin bebeğiniz değildir anlattığınıza göre sendrom ve gececek
Hope77 Nurci 2 aydır kreşe gidiyordu yeni başladık yaz okulu kapsamında sınıfta arkadaşlarının oyunlarını bozuyormus etkinliklerde ilk sıkılıp bırakan benim oğlummuş istediği olmayınca bağırma kendini yerlere atma kendine vurma arkadaslarına vurma girisiminde bulunuyormus okul şikayeti üzerine gittik zaten psikiyatri ye birde geç konusması vardı 5.6 ay terapi aldık
aarges Hope77 hala kendini tam ifade edemiyor olabilir bir kaç senedir psikologa kim gitse otizm tanısı alıyor diğer çocuklardan farklı olması bile tanıyı alması için sebep
Hope77 Dondurmalikahve konuşma geriliği göz temasının az olması duyusal hassasiyeti halbuki göz teması gayet var adıyla seslendigimizde bakar net anlar komut alır uygular algılamada herhangi bi sorun yok sadece konusma geriligi vardı işte birde psikiyatriye göre göz teması azmış inanamadım konduramadık bile..kreşte patladı olay zaten 5.6 ay ergoterapi dil konusma terapiside aldı..
[silindi] Hope77 daha küçük yaşlarda belirtisi var mıydı hiç peki yani Otizm çok geniş kapsamlı bir şey diye biliyorum bizide doktor nörolojiye yönlendirdi parmak ucu yürümesi işaret parmağını kullanmama ve el çırpması var ama daha çok küçük 10 buçuk aylık
Dondurmalikahve Hope77 Yanlış tabi bile almış olabilirsiniz. Genelde dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (dehb) hafif otizmle karıştırılıyor.
aarges Hope77 bazı hafif otzim belirtilerinden biri alıştı sese yönelme ve sosyal gerilik vardır çocuk sadece anne ve babasıyla konuşuyor onların komutlarını alıyor ve onlarla göz teması kuruyor ama yabancı insanları yokmuş gibi görmeside var
Hope77 [silindi] parmak ucu yürüme vardı geçti konuşma geriligi vardı 6 ay terapiyle cümle kurmaya basladı ekran vermeyin el cırpmasıda bir belirtiymiş bizde yoktu mesela
ceren4_ [silindi] merhaba benim bebegim de yaşına girecek gelişimsel pediatri ye götürdük 11 aylık Ken ilaret bizde de yok babıldama eh işte hatta sordum göz teması nasıl falan otizm degil dedi siz hangi şehirde gittiniz neler dendi
bitrakyali [silindi] merhaba bu postu yeni gördüm birsey sormak istiyorum. Doktorunuz sizi niye yönlendirdi daha çok küçük çünkü 10,5 ay bir farklılık mı gördünüz?
[silindi] Hope77 ekranı komple kestik artık hiçbir şekilde göstermiyoruz umarım düzelme sağlarız evet bunlar belirti olarak geçiyor ama nöroloji doktoru 10 aylık bir bebek bunları yapabilir dedi daha küçük olduğu için sizin bebeğiniz yürümeye başladığı zaman mı parmak ucunda yürüyordu çünkü biz daha yürümüyoruz sadece ellerinden tutup yürütmeye çalıştığımız zaman parmak ucunda yürümeye çalışıyor doktor bununda normal olduğunu söyledi
cLearQueen [silindi] 1 hafta sonra 10 aylik olcak benim kızım sadece donuyo tutunup ayakta bile duramiyo bunlar otizm miymis
[silindi] cLearQueen hayır tabii ki de değil doktor biz de ikiden fazla belirti olduğu için önlem amaçlı çocuk nörolojisine götürmemiz gerektiğini söyledi parmak ucu yürümesi el çırpma ve işaret parmağını kullanmama gibi ama tabi biz bunu daha çok erken ekran izlettiğimiz için buna bağlıyoruz çünkü nöroloji doktoru 10 buçuk aylık bebeğin bunları yapması normal dedi desteksiz çocuk baktığım için ev işleri vs halletmek için mecburen tv açıyordum ama bu kadar etkileneceğini bilseydim asla göstermezdim şu an ne tv ne de telefon asla göstermiyoruz onun dışında bol bol kitap ve evde motor becerilerini geliştirecek oyuncaklarla oynatıyoruz ve dışarı çıkarmaya her gün geçte olsa parka götürmeye ve akranlarını görmesini sağlıyoruz çünkü nöroloji doktoru bunları yapmamızı söyledi zaten 10 buçuk aylık bebeğe tanı koyamıyorlar 18. Aydan sonrası önemli o yüzden umarım ilerleyen süreçte bu tekrarlanan hareketlerimiz tamamen yok olur 🙏🏻
Hope77 Yagmur0606 bulundugum şehirde 2 aydır kreşe gidiyor yaz okuluna raporluk bişey yok kreşte oyuncakları fırlatıyor etkinliklerde en cabuk sıkılan benim oğlum oyuncak kıskanclıgı vs banada normal geliyordu aslımda bu davranısları ama üstüne ışık takıntısı dönen nesnelere takıntısı eklendi bebeklikten beri vardı yani 1,5 yastan beri geçmişti tekrar nüksetti konusma geriligi vardı 6 ay terapiyle cümle kurmaya basladı tabiki baska doktorada göstereceğim yanlıs tanıda olabilir ama istediği olmadıgında öfke krizi ağlama kendine vurma davranısları cok can sıkıyor..konduramıyorumda
Hope77 Dondurmalikahve bende dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğundan şüpheleniyordum psikiyatri doktoru küçük daha o tanı için dedi..
Hope77 aarges konduramıyorum bile çünkü oğlumdan daha beter çocukları görüyorum dışarda kendini savunuyor her isteğini ihtiyacını söylüyor kardeş kıskanclıgıda eklendi normal olarak zaten 3,5 4 yas sürecinde inatlaşmalar normal kendini kanıtlaması lazım bi şekilde bu cocugun herşeyi ben yapacağım diyor..nebileyim ya cok zor baska doktorada götüreceğim
Hope77 aarges aslında dinliyor öğretmenini aile büyüklerini falan sadece şımarıyor arkadaş ortamında kreşte vs ilgi çekmeye çalışıyor ben biliyorum oğlumu psikiyatri doktoru 40 dk muayenede göz teması kısıtlı dedi halbuki adamı hayatında ilk defa görüyor ofisine ilk defa giriyor oglum tanımadıgı bi adama tabiki az bakıcak anne baba olarak bize göz teması gayet iyi aslında ama ne bileyim bilemedim..
Yagmur0606 OLaaBalito_ belkide vardır size yoktur demiş olabilirlermi genelde bu hareketlere tanı konuluyor bende bikaçını yaşıyorum kısmen
OLaaBalito_ Yagmur0606 bence de başka doktora götürecek çünkü ekran fazlasıyla var ekran maruziyetide olabilir ama otizm sanırsam inşallah ben yanılıyorumdur 🥲 Sizde ihmal etmeyin muhakkak baktırın inşallah değildir
[silindi] ceren4_ biz İstanbul’da yaşıyoruz Medipol Mega Hastanesi’nde çocuk nörolojisine götürdük ama herhangi bir sorun olmadığını söyledi 10 buçuk aylık bebeğim bunları yapabileceğini söyledi başka bir yere de yönlendirmedi
omeresra0509 Hope77 tamam da bizde öyle değilmiydik şimdikiler her şeye otizm diyor o zaman hepimiz otizmliyiz
Hope77 omeresra0509 doğru valla ben mesela ışığı hiç sevmem 32 yaşındayım çocukken hatırlıyorum çamaşır makinesinin karşısına geçer izlerdim akşama kadar tv başından kalkmazdım bende mi otizmliyim eşim mesela atıyorum kahvaltıda eline bal değdi yapış yapış olma hissini hiç sevmez eşimde duyusal hassasiyet mi var odamı otizmli yani bu belirtilere kalırsak dışarda tanı almayan bi sürü otizmli insan var ozaman… aklım almıyor ya