ege_lavin bence hic ikilemde kalmayin. Coxugunuzun iyiligi icin vermeyin . Dedimya 7 yaş oncesi zaten uygun degilken bile sistem 6 da baslatiyor. Benim oglum kasım dogumlu oldugu icin tam 7 yasinda baslama sansina sahip neyseki. Benim cocugumda gelisimsel olarak önde. Uyumlu. Zeki. Ve bunlar sadece kendi analizim degil, ogretmenlerinin -oyun okulu, anaokulu mudur ve ogretmenlerinin- gorusu. Ona ragmen 7 yasinda baslatacagim. Dedigim gibi gelisimsel sureclerine ilkokul seviyesi uygun degil. Oyun odakli ve bir ogretmenin gozetiminde olmasi gereken yastalar. Size sistemin neden erken baslattigini da soyleyeyim. Devletin bu karari alma ve uygulama asamasinda dogrudan aktif gorev almis bir egitimci arkadasim anlatmisti ; onceden anaokuluna gonderme yaygin degildi toplumda. Anaokulunu zorunlu yapmaktansa ilkokulu 6 yaşa çekip, birinci sinifi tamamen oyun odakli ve anaokulu formatinda ilerletme icin bu karar alinmis. Ancak suan anaokulunun neredeyse zorunlu gibi yayginlasmasi, ve birinci sinifa baslayan her cocugun ailesinde okumaya yazmaya gecme aceleciligi oldugu icin bu 6 yaş muhabbeti artik islevini ve amacini kaybetmis. Yani demeem o ki, acele etmeyin :)