babybebito yok canım ne kusuru ☺️ kısaca anlatayım size kendim çocuk gelişim uzmanıyım. Oğlum 2 aylıktı gece gündüz ayrımını öğretmeye başladığımda. Yavaş yavaş rutinler oluşturdum. Sabah ayrı akşam ayrı anlasın diye. 3. Ayda gündüz uykularını düzenledim. İnanın evden çıkmadım misafir kabul etmedim kendim hiçbiryere gitmedim. Sırf düzeni otursun diye. Genelde hep 3 uyku yaptı. Çok erken kalkarsa 5-6 gibi o zaman 4 uyku. Şimdi diyelim sabah 7 de kalktı ilk uykusu 10-11 arası. Sonraki 1-2 arası öğle uykusu. Ve son olarak 4-5 arası son uykusu bunu bu şekilde düzenledim saatler değişir ama çok değil. Benim oğlum sağımla besleniyor emmiyor. Beslenme ile uyku saatini denk getirdiğim için beslenirken uyuyor sallama vs yapmıyorum ben. Burda önemli olan bebeğin uyku aralığına özen göstermek. Bilinenin aksine yorgun bebek daha çok uyumaz. Akşam 7 de başlar bizim rutin mesela. Hergün yıkarım, üst baş bez değişimi, kitap okuma beslenme uyku bu şekilde ilerleriz. Şunu da söylemek istiyorum tabiki aşı diş huysuzluk zamanları oluyor arada uyumadığı da oluyor ama bunlar geçici. Birde sinyalleri takip edin. İllaki uyumak istediğini belli edecektir. Gözleri ovuşturma yavaşlama huzursuzluk gibi o anı kaçırmadan uyursa uzun uyur