Gozdemasal eğer anne tarafında yada sadece baba tarafından genetiğinde varsa yani tek taraflı ise taşıyıcı hem anne hem babadan almışsa hastası olarak geçiyor literatürde, insanlar anneden 1 babadan 1 alıyor ve oluşuyor ya kabaca öyle düşün . Normalde taşıyıcılar semptom göstermez be herhangi bir şikayet yoksa ilaçla başlanmaz diyor doktorlar ama artık nedense klinik semptom gösteren taşıyıcılarda var onlara semptomatik taşıyıcı diyorlar ve onlarıda ilaca başlatıyorlar . Binbir çeşit mutasyonu varmış halen tüm mutasyonlar bulunamamış insanoğlu karmaşık bir sanat . Bu yüzdendir ki gen testine bakarak doktorlar tanı koymuyorlar yani şöyle şimdiye dek bulunmuş gen mutasyonlarını araştırıyorlar eğer rastlanırsa bu doğru ama rastlanmaz ve şikayetler varsa ona rağmen sen fmf değilsin diyemiyorlar şikayetler varsa o kişiye de tedavi başlanıyor ( neticede bilmedikleri bişeyi bulamayacaklarına göre gittikleri mantık doğru . Bildikleri mutasyonlar çıkıyor bilinmeyenler çıkmıyor gen testinde de )