Begonvil1 Kayınpederinizin yanında veya anneniz eşinizin yanında(Yani anneniz damadının yanında) tesettür işini ne ölçüde yapıyorsunuz? Dinen saç açılabilir fakat ben hiç açmadım, atletle geziyorum diyenler de var çevremde. Bunun ölçüsü sizce nasıl olmalı?
uykusuzanne__ Begonvil1 Kayınpederinizin yanında Sürekli kapalıyım hiç kafamı açmadım Begonvil1 anneniz Annemin yanında şalımı açarım Begonvil1 eşinizin yanında Eşimin yanında da açarım tabiki eşim sonuçta
12betul Begonvil1 Tesettürlü değilim . Ama diğer bütün farzları iyi kötü biliyorum . Nikah düşen erkeğin yanında değil atlet saçının teli açılmaz . Tesettür hali tamamen geçerlidir . Kuzen kayın kayınbaba enişte vs . Nikah düşmeyen dayı amca kardeş ve babadır . Bir tek bunlara haram kılınmamıştır
Ymomm Begonvil1 annem ve eşimde günahlık bir durum yok kayınpederimin yanında hiç açmadım açmayıda düşünmüyorum
siyahinci002 Begonvil1 dışarıda çarşaf giyen biri olarak cevap vermeyin. Kayınpederden abdest bozulmaz baba hükmündedir aynı şekilde de kayınvalide damadın annesi hükmünde. Ancak edeben uzuvlaeı belli etmeyen normal bir elbise ve omuzumu örten bir başörtü ile çıkıyorum. O şekilde daha uygun düşer. Ama çarşaf vb dış kıyafete gerek yoktur
Begonvil1 uykusuzanne__ yok sorumu yanlış anladın , annen eşinin yanında açıyor mu Yani damadının yanında?
12betul Begonvil1 Annem hatta bütün akrabalarım kapalı . Hiç biri damadının yanında eşarbını açmaz . Çünkü o da nikah düştüğü için hak değildşr
Fkb30 Begonvil1 bir buçuk yıllık tesettürlüyum tabii ki de açılmaz çünkü caiz değil diye biliyorum kendi kocası oğlu olmadığı sürece hiç kimse saçının tek bir telini göremez
Niyesordunbucevabi 12betul canım yanlış biliyorsun tesettür hali kendi öz baban nasıl ise kayınpeder için de geçerlidir yani saçın açık olsa da günahı yok. Ben saygıdan yazma takıyorum arkadan kundak yapıp.
Begonvil1 12betul gerçekten damadımın yanında atletle geziyorum diyen feraceli tanıdıklarım var sorun bizim ailede mi acaba diye düşünmüştüm
betulci 12betul gerçekten bilmediğiniz şey hakkında nasıl bu kadar emin konuşabiliyorsunuz kayınvalide kayınpeder boşansanız bile nikah düşmez araştırın biraz öyle konuşun
simitayranseverim 12betul yanlış biliyorsunuz siz eşinizden boşansanız da başkası ile evlenseniz de ne olursa olsun kayın babanız ölene kadar babanız gibidir asla nikah düşmez. Erkek için de aynısı geçerli kayınvalidesi ölene dek annesi gibidir eşinden boşansa bile ölene dek kayınvalidesiyle nikahlanamaz bunların neticesinde de kayınvalide damadın yanında saçı açık durursa günah değildir aynı şekilde gelin kayınbana yanında saçını açsa günah değildir ha tabi edeben açmamayı daha doğru bulan vardır açmaz bu da güzel bir şey ancak açsa dahi günah değildir. Helal olan şeye haram diyemeyiz .
ahseney 12betul yanlış biliyorsunuz bu kadar net konuşmanızı doğru bulmadım.Kayınbaba baba hükmündedir.Helalsiniz.Açabilirsiniz.Ama edebende olsa açmamak daha güzel olur.Annenizde aynı şekilde.
siyahinci002 siyahinci002 kayınvalidelerin damatlarımın yanında saçlarınj açmak günah değil ancak uygun da görülmez
Begonvil1 siyahinci002 ben de benzer şekilde uygun bir elbise başımı da arkadan falan bağlıyorum çok kasmıyorum ama açmıyorum da
Yasirefeninannesi Begonvil1 kayınpederim yanında fermuarlı feracemi çekiyorum tülbent yada penye şal yada uzun elbise tülbent yada yine penye şal
simseklivekalpli Begonvil1 kayınpederin yanında aslında acmamaya çalışıyorum ama dikkat edemediğim vakitler oldu. Zaten günahı yok diye sorun yapmadm. Annem de tesettürlü değil
zeynep2205 Yasirefeninannesi eşiniz abartmasa mı acaba kayınpeder kendi öz babanız hükmünde yanında saçınız açık olması günah değil ki
kubra00k Kayınpederimin yanında yine tunik vs kapalıyım. Sadece baş örtümü arkadan bağlıyorum boynum açık yani. O da babam sonuçta ama kendi öz babamın yanındaki gibi açık duramam tabi
Begonvil1 Yasirefeninannesi aslında onu çok kasmamıştım ama geçen hafta bir tanıdığım eşinin 20 yaşındaki yeğeninin yanında da açtığını sonuçta Nikah düşmediğini söyledi. Onu duyduğumdan beri noluyor diyorum :)
pozimom Begonvil1 ben kayinpederim yasasa idi başımı açardım ama yine bol tunik pantolon giyerdim .. kendi oz babamın erkek kardeşimin yanında yine başımı açarım bol giyinirim ama tek fark tişört giyerim tunik yerine.. eşimin yanındaki kadar rahat giyinmem dar, askılı vs.. benim annem damatlarin yanında tunik etek başörtü ile durur