gulcegrgn Selam sevgili anneler, kızım şuan 1 yaşında. Kanepeye yatağının kenarına tutunup kalkıyor ama ilerlemiyor adım atmıyor yani . Biz yürütmeye çalıştığımızda da iki kol altından da tutmamız gerekiyor ve adım atarken çok yalpalıyor sanki belinden bükülüyor çocuk sürekli düzenli ve düzgün adım atamıyor . Hiç yürüyebilecek gibi değil korkuyorum açıkçası . 6 aylıkken döndü 8 aylıkken tamamen desteksiz oturmaya başladı 10 aylık civarı emeklemeye başladı . Kilo alımı da 4 buçuk ayından beri çok yavaş 4 aylıkken 6800 dü şuan 1 yaşında 7800. Baş çevresi de küçük alt sınırda . Kafası küçük ama kendi de küçük bir bebek 4 buçuk ayına kadar boyu kilosu önden gidiyordu sonra çok yavaşladı. Bilişsel olarak iyi 6 ayından beri bay bay yapıyor alkış yapıyor anne çok net söylüyor bir çok kelimeyi tekrar ediyor oyuncak telefonunu kulağına götürüp konuşuyor kendince, hayır diyor parmağını uzatıp hımm diye kızıyor. Ama bu yürüme olayı canımı sıkıyor . İyi şeyler duymaya ihtiyacım var 😢
ezgicomert gulcegrgn daha bebiş 1 yaşında yürüme için geç mi kaldı yani sizce🤦🏻♀️ boşuna canınızı sıkmayın bence 18 aya kadar normal sayılıyor siz daha yolun başındasınız
nadidelifora gulcegrgn daha bugün arkadaşımla aramızda geçen muhabbeti anlatayım. Kızı 14 aylıkken hiç ayak üstü basmaz sıralama yapmazmis. Bu yüzden doktora götürdük çok üzüldüm çok ağladım o zaman diyor.iki kızı var. İki kızın arası 15 ay falan. Bu basmayan büyük olan. Küçüğü altı olduğunda yuvarlanma ya başlamış bu buyukde küçüğü görüp yuvarlanmış düşünün 😂 ama şuan 10 yaşında gayet sağlıklı akıllı bir çocuk. Yani diyeceğim o ki gelişim basamaklarıni olması gereken zamanda tırmanmış. Geç kalan bir durumu yok. Koltuğa kalktığında önüne sevecegi şeyler koyup ilerleme yapmasını sağlayın yavaş yavaş. Birde çok klasik ama bebekler birgun önce yapmadıkları bir beceriyi bir gün sonra yapar. Bir bakmışsınız bir sabah yürüyor. Üzülmeyin 🌸
damla6116 gulcegrgn 18 aya kadar hiç endişelenmeyin . Benim oğlum 16 aylık yürümeye başladı . Çevre çok konuştu ama ağzı olan konuşuyor . Bırakalım çocuklarımız kendi gelişim hızında ilerlesin değil mi ama🙂
kahvekolik_ Kizim 15 aylik ve daha yurumuyo yani soyle desteksiz iki uc adim atip kendini yere atiyo sanirim hazirlaniyo yurumeye 😄 Cok takmayin o kadar 18 aya kadar sureleri var sadece hergun tesvik edin egzersizler yapin. Isikli muzikli yurutecler var ondan alin eglenceli hale getirin yurumeyi.
gulcegrgn kahvekolik_ aslında yürümemesinden ziyade sanki 6 aylık bebek gibi kollarından tutup yürütmeye çalıştığımızda da beceremiyor belinden bükülüyor gibi yalpalıyor ayakları sağlam basmıyor birbirine dolanıyor .
gulcegrgn damla6116 peki bir yaş civarı nasıldı . Benim kızı. Koltuk altından destekle yürürmeye çalıştığımızda bile beceremiyor bükülüyor ayakları dolanıyor düzgün hiç adımı olmuyor . Tutunup kalkabiliyor ama
imaddesi gulcegrgn bebeğim 13 aylık ve hala yürümüyor 🤗 bez çantadan yürüteç yaptım saplarından tutarak bebeği yürütüyorum 🤭
gulcegrgn ayisit 1 yaşlarını hatırlıyor musunuz peki anlattığım gibi miydi ? Kızını kol altlarından tutup yürütmeye çalışınca da beceremiyor dolanıyor ayakları bükülüyor belinden yalpalıyor düzgün adımı hiç olmuyor
metemom_ gulcegrgn evet emekleyip geziyorlardı hep canım öyle aman aman ayağa kalkma çabası da olmadı hiç birinin aniden kalktılar
metemom_ gulcegrgn gevşek bebek sendromu diye bir şey de var canım sen ne olur ne olmaz bir kontrole götür istersen
gulcegrgn metemom_ gevşek bebek sendromu sma diyor Google da . Biz gebelikten önce sma için kan testi vermiştik risk çıkmamıştı
zynprvlfsn gulcegrgn 3 tane çocuğum var, hiçbiri yaşında yürümedi, kızlarım 14/15 aylıkken yürüdü, oğlum da bugün yaşına girdi, sıralama yapıyor ilk kez bu akşam tutunmadan ayakta durmaya başladı, deniyor. 18.aya kadar yolu var.
subrk gulcegrgn Yürümesi için erken olabilir ama fiziki gelişimi geriden geliyor anlattığınıza göre. Kilo baş çevresi ,tam basamama yığılma gibi.Genetik olarak test yaptırmanızı öneririm.Bu dedikleriniz olmasa 18 aya kadar doktorlar normal diyor. Belki daha erken yapmanız gereken özel şeyler vardır .