Zelium123 şimdi şöyle oluyor, genelde paranın gönderildiği iban sahibinin dolandırıcılık olayıyla bir ilgisi bulunmuyor. Diyorlar ki hesabımı şu arkadaşım kullanıyordu ya da hesabımı para karşılığı kiraladım ya da hesabım çalınmış vs vs. Sonra onun verdiği isimlerin tek tek ifadesi alınıyor. Böylece en az 6-7 kişinin ifadesi oluyor dosyada. Bunun haricinde bankalara yazı yazılıyor, teknoloji kurumundan dolandırıcılık tarihinde ilgili internet hesaplarının nereden ve kim tarafından kullanıldığı soruluyor, olayda kullanılan telefon numaralarının sahipleri dinleniliyor.. Bu sebeple dolandırıcılık dosyalarında sırf davanın açılması bile neredeyse 1yılı buluyor. Yargılama sonunda ise büyük oranda hesap sahibine ceza veriliyor, sorumluluk kendisinde olduğu için. Bu sebeple hesap sahipleri dava aşamasında lehine durumların oluşması için zararı karşılıyor özellikle meblağlar çok fazla değilse. Ama dediğim gibi uzun bir süreç. Tabi ki şikayetçi olmakta fayda var.