bsrayblge Türkiyede günümüz şartlarında halen daha kadın hastalıklarında yeterli tedavi imkanlarına sahip değiliz maalesef. Bu yüzden erken teşhis her hastalıkta olduğu gibi kadın hastalıklarında da ekstra önem taşıyor.
Bir çoğunuz doğumdan sonra ağrım yok dikişlerim iyi diyerek 40. Gün kontrolüne gitmiyorsunuz. Bir kadının en zor sınavlarından biri doğum süreci bütün organlarınız yer değiştiriyor rahminiz küçücükken kocaman bir balon gibi şişiyor sezaryen dahi olsanız vajinanız belli bi ölçüde hasar alıyor enfeksiyon riski oluşuyor yumurtalıklarınız yenilenme sürecine geçiyor ve daha bir sürü şey..
Gün kontrolü sadece dikiş kontrolü değildir tüm bu bahsettiğim komplikasyonların genel bir kontrolünü sağlamaktır. Belki rahminiz inmedi belki vajinal enfeksiyonunuz oluştu belki dışardan sizin iyi gördüğünüz dikişleriniz içeriden kapanmadı belki yumurtalıklarınız hasar aldı daha oluşabilecek birden fazla hastalık mevcut.
Bu sebeple lütfen doğumdan sonra 40. Gün kontrolümüzü ve her 6 ayda bir rutin kadın hastalıkları kontrollerimizi aksatmadan yaptıralım bir çoğunuz bebeklerden çocuklardan fırsat bulamıyor belki ama bebeğinize bakabilmeniz için sağlıklı bir birey olmanız gerekiyor bunu göz önünde bulundurun lütfen 🙏🏼