Normal mi bilmiyorum ama artık bu durum kafama takılmaya başladı be üzülüyorum da
Yiğit her şeyden korkan bir çocuk nedenini anlayamıyorum
Korkaklığı vardı depremden sonra daha da arttı
Kendisine ve bize bir şey olacak korkusu çok fazla var
Bazı örnekler vereyim korkularıyla ilgili
Mesela bir tamir sesi gelsin korkar depremden sonra bu arttı üst katta küçücük koşma sesi bile olsa yanıma koşuyor anne ne oluyor diyor anlatıyorum bende yanında oturayım diyor
Dünden örnek vereyim size
Sabah uyandı anne çişim geldi dedi bende uyku sersemiyim az daha uzanayım diye oğlum gidip yap dedim arkasını döndü tekrar kalk annecim dedim iç çekmeye başladı ağladı ağlayacaktı
Ne oldu dedim sarıldım başladı ağlamaya
Beraber gidelim anne dedi
Tamam dedim kalktık gittik
Oğlum kendi tuvaletini yaptı geç içeri bende yapayım tuvaletimi geliyorum dedi gitmeyeceğim anne dedi tamam kapıda bekle anneye bakılmaz dedim kapının önüne geçti sonra iç çeke çeke yanıma geldi burada bekleyeyim dedi dibime geldi elimi tuttu
Hiçbir şey demedim neyden korktuğunu anlamaya çalıştım rüya mı gördün dedim hayır dedi
O sırada üst kattan sesler geliyordu yani aslında yürüyorlar ya da işte bir şey düşüyor yere öyle şiddetli bir ses yok sanırım ondan dedim
Kahvaltı hazırlayalım gel beraber dedim aldım yanıma salona göndermedim korkmasın daha da diye
Neyden korkuyorsun diye de sormak istemiyorum çekiniyor gururuna yediremiyor mu artık anne korkmuyorum ki diyor
Geçtik birlikte kahvaltı hazırladık bir zaman sonra sakinleşti ve salona gitti
Bu bir örnekti sürekli bu şekilde
Geçen gün annemler deydi hastaneye gittim
O sırada alt katındaki komşular kavga etmiş baya o sesten korkmuş ve anane diye sarılıp dışarı çıkalım diye ağlamış çıkmışlar
Başka bir korkusuna geliyorum
Nasıl anlatacağımı bilmiyorum
Oğlum sanki sürekli biri vurmuş gibi sakınıyor kendini
Bu zamana kadar 3-4 kez en fazla poposuna vurmuşumdur o da şiddetli değil kıyamıyorum asla dövemem o bana muhtaç ve çok çok küçük
Eşimi zaten es geçiyorum babasına aşık o derece kızamaz bile
Gün içinde kızdığım oluyor bağırma değil kızıyorum evet
Bu sakınması nasıl anlatayım
Mesela parkta biri koşuyor hemen ellerini yüzüne çekiyor vuracak düşürecek sanıyor
Arkadaşımın çocuğu var 3 yaşında sık sık görüşüyoruz
Kavga ettikleri birbirlerine vurdukları oluyor
Mesela arkadaşımın çocuğuna oğlum vurunca sakınma vs yapmıyor o
Ama oğluma el kaldırınca hemen sakınıyor kendini
Bunlar normal mi bilmiyorum aşırı korkaklığı var gibi geliyor sonra diyorum ki bende çocukken bazı şeylerden korkardım çocuk o diyorum
Kafamda acaba bir pedagoga mı götürsem diye geçiyor
Eşim normal bu durumlar geçici çocuk o diyor 🤷
Bu yaşlarda korkuların olması normal midir