Bende var DEHB. Ben de ritalin kullanıyordum ama kullanmayı bıraktım, bana faydadan çok zararı oluyor gibi hissettim. Bir kere çok çabuk uykumu getiriyor, öyle muazzam bir odaklanma filan da sağlamıyor.
Kan değerlerinize mutlaka baktırın. Özellikle omega3 ve magnezyum çok önemli, ben her gün kullanıyorum bu takviyeleri. Bir de sitikolin takviyesi öneriyorlar, ben de ara ara alıp kullanıyorum.
Genelde içsel motivasyonumuz yok, günlük işleri sürdürememedeki sıkıntı buradan doğuyor. Dehblilerin bir kısmı işlerini yapabilmek için ikincil uyarana ihtiyaç duyuyorlar; ses gibi, koku gibi, birinin varlığı gibi. Ben o yüzden ev işi yaparken müzik, sesli kitap, podcast vs dinliyorum. Kafa olarak odaklanmam gereken bir şey yapıyorsam da kütüphane sesi doğa sesi gibi sesler açıyorum, tütsü yakıyorum ya da difüzöre biberiye yağı ekliyorum ki biberiye kokusu odaklanmayı arttırıyormuş.
Uzun yazdım ama faydası olur umarım 🙏🏼