Ay-Bek Kızım 17 aylık emzirmeyi dün öğlen bıraktık. Bugün göğüslerim taş gibi oldular. Böyle bir şişme daha önce olmadı.Damarlarım belirginleşti çatlayacak gibi oldular. Bir yere dokunsam nasıl acıyor. Çocuğu kucağıma alamıyorum. Hafif sağdım yine aynı. Değişen bir şey olmadı. Rahatlaması için çok sağmam gerek. Sağıp yine süt üretimi olmasını istemiyorum. Sütün geri çekilmesi için bildiğiniz yöntemler var mı? Ne yapmam gerekir? Doktora mı gitsem yoksa 4-5 güne geçer mi bilemedim. Oğlum 23 aylıkken bıraktırmıştım emzirmeyi. Kızımda daha çok zorlandım. Ne yapacağımı şaşırdım. Bir ateş basıyor bir üşüyorum. Göğsümü yumruklayasım var. İkisi bir buçuk kilo gelir şuan 😀😩🤦♀️
2bebeannesiii Ay-Bek Bende sizin gibi 2 çocuğumda da direkt kestim kademeli kesmeyi başaramadım maalesef . Sizi rahatlacak şekilde sağın göğsünüzü korkmayın çünkü sizin elinizle sağmanızla çocuğun emmesi aynı şey değil beyin aradaki farkı algılayabiliyo inanın . Sadece bi kaç gün böyle yapın en geç 1 hafta sürdü bende şişliğin inmesi . Ama mastit olmamaya dikkat edin .
ozlem5494 Ay-Bek oğlum 23 aylık biz de dün bıraktık şuan bişeyim yok ama inşallah benim de başıma gelmez ya 😔 hamile kalmadan önce kontrol amaçlı doktora gittiğimde prolaktin hormonum yüksek çıkmıştı bunun için de doktorum Dostinex diye bi ilaç vermişti bu ilaç süt üretimini azaltıyor siz de bi gidin isterseniz. Çok geçmiş olsun 🌸
Busegr Bana süre olarak erken gibi geldi emzirmeyi bırakmak için.benim sütüm 4 ayda kesildi kızım şuan iki yaşında sıksam yine süt gelir öyle birden bitecek bir olay değilki bu 😂
Ay-Bek Busegr Kaç yaşına kadar emzireceğim 4 yaşına kadar mı? Doktorum, yemek yemediği için kesmemi söyledi. Sütün bitip bitmemesinden değil, acılardan ağrılardan nasıl kurtulurum diye yazdım. Siz dalga geçip eğlenin diye değil.
Busegr Ay-Bek hani her yerde bas bas bağırıyorlar ya iki yaşa kadar anne sütü diye onun için söyledim keşke benimde sütüm olsaydıda içseydi kızım bu 1. Dalga geçmedim sıksam hala gelir ki geliyorda mantık çerçevesinde bakılınca sağmayıp orda tutup bütün kanalların kurumasını bekleyende sizsiniz dalgada geçsem olurmuş yani aslına 😂
Busraaa92 Ay-Bek hemen kesmek doğru değil kademe kademe kesmeniz gerekiyor azaltarak ben geceleri kalktıkça su veriyordum 18 aylıkken kesmiştim bende ve 1-2 ay önceden hep anlattım ihtiyacı kalmadığını vs falan sonra uyanmamalar başladı gündüz de yavaş yavaş azalttım ve kestim şişlik vs de olmadı
Alpagu @"Ay-Bek bizimde bugün 3.günümüz ve bende aynı şekildeyim bazen üşüme bazen ateş basma ben çok az sağım yapıyorum günde bir defa çok olmayacak şekilde şuan sanki alıştılar gibi acısı hala var ama 1 hafta kadar geçeceğini söylediler
Ay-Bek Alpagu Çok teşekkürler cevabınız için. Ben de az sağmaya çalıştım ama faydası olmadı. İnşallah rahatlarız bir haftaya çok zor
Ay-Bek Busraaa92 Evet biliyorum ilk o şekilde denedim ama söylesem de dinlemedi. Oyun haline getirdi. Kendisi yarım saatte bir üstüme çıkıp açarak emen bir bebekti:( Maaelsef böyle yapmak zorunda kaldım.
Busraaa92 Ay-Bek üzülmeyin siz çocuğunuz için en doğrusunu bilirsiniz annelik bitmeyen bir vicdan azabı sağlıkla büyütün kimseyi değil kendinizi dinleyin ve ona göre hareket edin sağlıcakla
Ay-Bek 2bebeannesiii Çok teşekkürler her gün yapacağım az az. Mastit olmaktan korkuyorum ben de olmam umarım. Bir haftada benim şişliğim de geçer inşallah
Ay-Bek ozlem5494 Evet herkes bahsetmiş o ilaçtan ben de yazacağım yarın doktorumuza. Hemen alırım yarın. Dün bırakmışsınız bugün şişme olmadıysa olmaz bence. Kardeşim de birden kesmişti. O da böyle bir sorun yaşamadı. Hafif bir şişme olmuş hiç acı olmamıştı onda.
Hernasipvaktineesirdir ozlem5494 benim oğlumda 23 aylık 2. Ye mi hamilesiniz. Bende düşünüyorum ama 2 bucuk yasına kadar emzirmekte istiyorum. Prolaktin hormonunun yüksek çıkmasının ne gibi bir zararı var acaba. Bende emzirmeyi hamile kalsam da bir süre sürdürmek istiyorum da.
usluuslu @"Ay-Bek"göğüse beyaz sabun koymak şişliği alıyor diye okumuştum biryerlerde.ama ne kadar doğru bilemiyorum 🫣bende bu hafta sütten keseceğim benim bebeğimde meme meme diye ağlıyot sürekli yemek yemiyor kademeli mümkün değil bende sizin gibii direkt keseceğim fayda gorduklarınızı yazarsanız bizlerede yardımı olur allah yardımcınız olsun
Ay-Bek usluuslu İnşallah sizin de kolay bir süreç olur. Buzun sütü azalttığını okudum. Buz uyguladım şimdi 5 dk arayla göğüslerime. Evet sabunu da okudum ama onu denemedim. Bir de annem bahsetti. Soğan kesip konulduğu zaman da süt geri çekiliyormuş. Bakalım yarın beni neler bekleyecek. Az bir sağım yapacağım her gün
2bebeannesiii Ay-Bek Geçiyor geçiyor sadece 1 hafta zaman tanıyın kendinize Allah yardımcınız olsun emzirmek ayrı zor bırakmak ayrı zor 🤦♀️
ozlem5494 Ay-Bek şuan şişlik de yok acı da yok bakalım ne olacak. Benim zaten son zamanlarda sütüm azalmıştı o yüzden ağrı olmadı heralde.
Ay-Bek ozlem5494 Azaldığı için böyle oldu herhalde. Rahatlıkla atlatın İnşallah. Acısı felaket bir şey
ozlem5494 Ay-Bek ChatGpt’ye sordum bu yöntemleri de uygulayın isterseniz. Yeni doğum yaptığımda 3 kez mastit olmuştum evet acısı çok kötü gerçekten. Allah yardımcınız olsun siz de hemen atlatın inşallah 🤲