Kızlar geç gördüm kusura bakmayın bildirim gelmediği için post açtığımı unutmuşum. Ben doğduğu günden beri saatli uyutuyorum açıkçası. Bebeklerin ayına göre uyku ve uyanıklık saatleri var. Örneğin 3 aylık iken 1 buçuk saatte 1 uyutuyordum. Git gide arttırarak şuanda 4 saatte 1 uyutuyorum. Şimdi 11 aylık oldu. Uyku düzeni ve gece beslenmesini kesmek en başından beri olduğu için benim işim biraz daha kolay oldu tabiki. Ben sadece sallamadan uyutmaya alıştırdım. Daha sonra ki aşamada da yatağına koyup kendi kendine uyumaya alıştırdım. Ama herşeyin başı önce desteksiz uyku sonra da beslenme. Bebeğiniz için emzik ve ninniyi destek olarak bırakabilirsiniz. Bunlar sallamak kadar size sıkıntı yaratmaz. Önce işe beslenme ile başlayın. Bebeğinizin kilo alımı iyiyse gece beslenmesini kesmeye çalışın. Gece uyandığı zaman mama meme yerine emzik veya su verin sadece. Pes etmeden uyutun karnını doyurmadan. 4 ay üstü bebekler Gece beslenmeden 11 saat uyuyabilir bildiğim kadarıyla. Yani uyanması açlıktan değil alışkanlıktandır. Her uyandığında tüm ısrar ve ağlamalarına rağmen inat edip emzik veya su verirseniz en fazla 1 hafta içinde (O da bebeğiniz inatçı ise) gece beslenmesini bırakmış olursunuz. İçiniz rahat etmiyorsa gece sadece 1 kere besleyin. Fazlası bebeğe de size de zarar. Beslenme işini hallettikten sonra uyku düzenine geçeceksiniz. Bebeğinizin ayına göre uyanıklık saati ne kadar ise o kadar uyanık kalacak. Ne fazla ne az.
3-4 aylık bebek 1 buçuk saatte 1 uyumalı
4-5 aylık bebek 1 saat 45 dk aralığında
5-6 aylık bebek 2 saat aralıkla
6-9 aylık bebek 2 saat 45 dk ya da 3 saat aralıkla
9-12 aylık bebek 3 buçuk veya 5 saat aralıkla (buna bebek karar veriyor)
Bu saatlere göre uyku düzeni kuracaksınız.
İlk başta sallamayı kesmeyin. Gün içinde bu saat aralıklarına uygun uyutmaya çalışın. Yaklaşık 21 gün içinde uyku düzeni oturmaya başlamış olur. Uyku düzenini oturttuktan sonra sallamayı kesme bölümüne geçebilirsiniz. Bu arada her uyku sırasında mutlaka ninni açın. Ninniyi duyunca uyku vakti olduğunu anlayacak kıvama gelmiş olması lazım. Bir nevi rutin oluyor. Ben salla dur yöntemi ile sallamayı kestim. Uyku saati geldiği zaman kucağıma aldım ninnisini açtım emziğini verdim biraz sallayıp gözünü kapatmaya yakın durdum. Hareketlenecek gibi olunca 10 saniye kadar daha salladım sonra durdum. Git gide sallama süresini azaltıp durma süresini kısaltacaksınız . Benim kızım 1 günde sallanmamaya adapte oldu ama çok zorlu bebek değildi. Siz pes etmeyin en fazla 1 haftaya başarırsınız. Sallamayı kestikten sonra ise beşiğe koyup ninni açıp odadan çıkma bölümü var. Kesinlikle ağlatmayın. Ağlıyorsa odada kalın. Önce kucağa alıp sakinleştirin sonra yatağa geri koyup uyku zamanı diyin. İlk zamanlar hemen teslim olup yatmasını beklemeyin. Uyku eğitimi biraz sabır işi. Ama kesinlikle ağlatmaya dayalı değil. Çok pahalı olmasa uyku danışmanları hemen hallediyorlar bunları ama ben kendi kendime yaptım. Siz de yapabilirsiniz